Rensning af skifertag
Fra : Nick

Dato : 02-04-03 14:21

Tagpladerne på mit hus er efterhånden ramt af lidt "patina", idet der er
ligesom noget krimskrams på en del af pladerne, nærmest rundt mosområder,
men ikke så tykt som rigtig mos.

Hvordan renser jeg det af? Kan jeg sætte mig på tagryggen og spule med en
højtryksspuler (bare en lille en på f.eks. 70 bar)?

/Nick

Fra : Per H

Dato : 02-04-03 14:26

On Wed, 2 Apr 2003 15:20:33 +0200, "Nick" <news@SLETMIGskuden.dk>
skrev:

> [...]
>
>Hvordan renser jeg det af? Kan jeg sætte mig på tagryggen og spule med en
>højtryksspuler (bare en lille en på f.eks. 70 bar)?

Hehe. det skal du nok ikke gøre, for det er skide ulovligt, hvis der
er asbest i pladerne.

prøv at kontakte en tagmaler.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Nick

Dato : 02-04-03 14:27

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hehe. det skal du nok ikke gøre, for det er skide ulovligt, hvis der
> er asbest i pladerne.

Øhhhh.... skiferplader med asbest? Hvilket bjerg er de skåret ud af?

/Nick

Fra : Per H

Dato : 02-04-03 14:55

On Wed, 2 Apr 2003 15:27:05 +0200, "Nick" <news@SLETMIGskuden.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
>Øhhhh.... skiferplader med asbest? Hvilket bjerg er de skåret ud af?

Nåå jeg fattede det som eternittag. trænger lidt til ferie åbenbart

>/Nick

Vh Per
icq 8212837