shh forbindelse til Cisco 677 router
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-04-03 14:24

Er der ikke en vidende person som kan hjælpe mig lidt her..?

Jeg har fået installeret ssh og det kører, men siden det kører på port
22 og ciscoen kører vedligeholdelsesmæssigt på port 23 mangler jeg
lige noget et eller andet som kan route trafikken mellem portene...

Jeg har søgt efter svaret og fandt noget som måske lignede på sslug.dk
men det var til en mandrake (mener jeg) og der var noget ip-tables med
så jeg fik ikke lige helt fat i hvordan...

Jeg tror nok ikke, at jeg har brug for ip-tables fordi jeg har forstået
det som værende til at route inden for et lan og jeg har kun en enkelt
box stående.

Joe jeg kunne bruge telnet i stedet, men har hørt fra flere sider at
det ikke lige er så smart endda og jeg ville hellere så bruge ssh for
måske kunne jeg få brug for det i en større sammenhæng en dag...

Niveauet mit altså er øvet bruger så det behøver ikke nødvendigvis at
starte med adam og eva *S*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 02-04-03 15:02

It seems Henrik Pedersen wrote:
> Niveauet mit altså er øvet bruger så det behøver ikke nødvendigvis at
> starte med adam og eva *S*

Ok, det vil jeg så undlade. Det er umuligt, da Cisco 677 ikke kan ssh.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-04-03 19:02

Kasper Mejlgaard <nntpspam1@in-addr.dk> writes:

> Ok, det vil jeg så undlade. Det er umuligt, da Cisco 677 ikke kan ssh.

Tak mere simpelt kan det jo ikke være næsten..æv

Tak for svaret

Fra : JP

Dato : 02-04-03 15:24

> Jeg har fået installeret ssh og det kører, men siden det kører på port
> 22 og ciscoen kører vedligeholdelsesmæssigt på port 23 mangler jeg
> lige noget et eller andet som kan route trafikken mellem portene...

Har haft ssh til at virke før med den router. Fra
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding
/ :

telnet til routeren og indtast følgende

enable
set nat entry add <LOCAL-IP> 22 <WAN-IP> 22 tcp
set nat entry add <LOCAL-IP> 22 <WAN-IP> 22 udp

husk write til RVRAM til sidst.

Tror det burde virke...!

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-04-03 19:04

"JP" <jesperpe@hotmail.com> writes:

> Har haft ssh til at virke før med den router. Fra
> http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding
> / :

Jamen lige den port bruges jo også af ftp og den har jeg åben i
forvejen, så ;-(

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-04-03 22:43

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> writes:

> Jamen lige den port bruges jo også af ftp og den har jeg åben i
> forvejen, så ;-(

Nej, port 22/tcp bruges ikke som standard af FTP.

--
Jacob - www.bunk.cc
When you are in it up to your ears, keep your mouth shut.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-04-03 12:08

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Nej, port 22/tcp bruges ikke som standard af FTP.

Det er da også rigtigt *dooh*
Men routeren vil da vel slet ikke lytte efter, hvis jeg sender
kommandoer til port 22 eller ?

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 04-04-03 12:12

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da også rigtigt *dooh*
> Men routeren vil da vel slet ikke lytte efter, hvis jeg sender
> kommandoer til port 22 eller ?

Nej for en 677 har ikke ssh indbygget, den kan kun styres via telnet
(eller dens crapwebface).

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 03-04-03 10:05

"JP" <jesperpe@hotmail.com> wrote in news:b6erqb$mq4$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> enable
> set nat entry add <LOCAL-IP> 22 <WAN-IP> 22 tcp
> set nat entry add <LOCAL-IP> 22 <WAN-IP> 22 udp

Dette er NAT-entries der gør at forespørgelser på port 22 NAT'es videre
til en IP bag routeren. Henrik ønsker at lave en SSH-tunnel TIL routeren
og ikke igennem den.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-04-03 12:06

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> writes:

> Dette er NAT-entries der gør at forespørgelser på port 22 NAT'es videre
> til en IP bag routeren. Henrik ønsker at lave en SSH-tunnel TIL routeren
> og ikke igennem den.

Nemlig jeg ville jo gerne helst have en smule viden/praktisk erfaring
med ssh før jeg prøver at "fjernstyre" noget som helst på den anden
side af routeren...

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-04-03 08:56

> [...]

> 22 og ciscoen kører vedligeholdelsesmæssigt på port 23 mangler jeg
> lige noget et eller andet som kan route trafikken mellem portene...

Eh vil du ssh'e til din Cisco 677 eller vil du kunne SSH'e til
en maskine der står bag ved Cisco 677'eren?

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.