Trådlæst netværk er envejs
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-04-03 21:54

Hej,

Jeg har et lille problem med mit trådløse netværk, da jeg kun kan modtage
data og ikke sende.

Jeg har en Linksys BEFW11S4 trådløs router samt et Linksys PC-Card modem
WPC11 version 3.

Jeg har 2 notebook computere den ene som kører Win98 fungerer perfekt med
kortet og jeg kan både sende og modtage data uden problemer f.eks sende
e-mails.

Når jeg sætter kortet over i min anden PC en IBM Thinkpad T21 med Windows XP
Proffesional kan jeg kun modtage data, dvs. jeg kan hente mail men kan ikke
sende mail. Systemet timer simpelthen ud. Hvis jeg sætter forbinder PC'en
til routeren via en kabel kan jeg både sende og modtage data.

Nogen idér om hvad der kan være galt?

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-04-03 22:03

Hvis du på IBM notebook'en har antivirus- eller firewall software
installeret så prøv at fjerne det.. det er næppe et hardware/netværks
problem.

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 01-04-03 23:40

Eftersom du kan modtage mails, kan du også sende data, da TCP/IP protokollen
sender kvittering for hver pakke den modtager.

At den så ikke vil sende mails, det er sært!

Kan du surfe på internettet?
Kan du pinge din SMTP-server via det trådløse netkort?

Det lyder i mine ører som et dns-problem. Prøv at udskifte SMTP servernavnet
i dit postprogram med IP-nummeret.

Rune

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-04-03 14:55

Jeg har nu fået geninstalleret Windows XP på min Thinkpad og nu virker det
trådløsenetværk næsten.

Jeg kan maile osv.. Men når jeg connecter til mit firma via VPN (Cisco
dialer m. certificat fra TDC) kan jeg læse mail mv. men ikke sende sende
mail? Lotus Notes kommer med besked om at netværket ikke svarer indenfor
rimelig tid.

Hvis jeg i stedet kører via kabel fra PC'en indbyggede netkort og router
kører det fint?