Opsætning af lampeudtag
Fra : Thomas

Dato : 01-04-03 21:32

Hej NG

Jeg skal have sat et listeloft op, hvor der skal trækkes strøm til 2
lampeudtag . Skal disse sidde i en speciel dåse bag listerne, eller må jeg
skrue dem direkte i listerne? Grunden til jeg spørger er at at der fulgte
maskinskruer med i pakkerne.

Mvh

Thomas

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-04-03 23:31

Thomas wrote:
> [...]
> lampeudtag . Skal disse sidde i en speciel dåse bag listerne, eller
> må jeg skrue dem direkte i listerne? Grunden til jeg spørger er at at

En dåse. Få en elektriker til at udføre installationen.

Spørg evt. i news:dk.teknik.el om flere detaljer.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Keld Nygaard

Dato : 02-04-03 07:31

> [...]
> skrue dem direkte i listerne? Grunden til jeg spørger er at at der fulgte

Du skal have en loftdåse på. Se evt. Harald Nyborg, artikkel 1118. Den
monteres med et metalbeslag.

/Nygaard

Fra : Thomas

Dato : 02-04-03 08:24

Hej

Ja, den havde jeg godt nok set, men håbede jeg kunne/måtte undvære den

Men hvordan dælen skal den så sættes fast? ser ud som om den kun kan skrues
opad, og det er ikke muligt hvor den skal sidde

Mvh

Thomas

Fra : Keld Nygaard

Dato : 02-04-03 14:17

> [...]
skrues
> opad, og det er ikke muligt hvor den skal sidde

Med det metalbeslag der passer til, kan du sætte den fast i alle mulige
retninger...

/Nygaard

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 02-04-03 15:02

"Thomas" <thomas@nixen.no> wrote in message
> [...]
skrues
> opad, og det er ikke muligt hvor den skal sidde

Bor/sav et rundt hul i en af loftslisterne så det passer til PL-dåsen.
Montér dåsen i listen før du sætter listen op. PL-dåsen skrues fast gennem
dens vinger og ned i listen. Læg evt. en afstandsklods imellem, så dåsen
ikke kommer til at stikke nedenfor færdigt loft.

Husk kabel m.v. før du fortsætter med loftet.

Du bør bruge en elektrikker til opgaven - det er ikke lovligt at gøre det
selv.

--
Erik Rudbeck
IHC komponenter online: www.BilligIHC.dk

Fra : Thomas

Dato : 02-04-03 20:13

Jeg takker for svarene. Jeg har spurgt en elektrikker og han viste mig hvor
genialt det beslag var, man se det først.....

Mvh

Thomas