CSS: Kun første tr skal have en ramme?
Fra : Kim Noer

Dato : 01-04-03 13:25

Davsen der..

Således at fl.g. opnås via CSS:

------------------
| gnu1 | gnu2 |
------------------
muh1 muh2

Kan det lade sig gøre ved brug af CSS?

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-03 13:43

Kim Noer skrev:

I din styledefinition skriver du:

td{
   border: none;
}

tr.borders td{
   border: 1px solid black;
   border-collapse: collapse;
}

Man kan ikke sætte kanter direkte på tr-elementet, men med
ovenstående syntaks rammer du alle td-elementer inde i en tr med
klassen borders.

Du kunne også overveje at bruge th (i stedet for td) i den første
række - og så definere kanter for th, men ingen kanter på td.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Noer

Dato : 01-04-03 13:49

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> wrote in message

> I din styledefinition skriver du:

Ja ok- jeg kom til at lave et falsk eksempel - her er hvad jeg egentlig
ønsker:

------------------
| gnu1 gnu2 |
------------------
muh1 muh2

Altså - ingen ramme imellem gnu1 og gnu2. Jeg har bestemt ikke lyst til at
lave en separat definition for hver td der er i den første tr. Kan jeg blive
nødt til at pakke gnu1 og gnu2 ind i en table eller andet tag?

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 01-04-03 17:41

Kim Noer wrote:

> Ja ok- jeg kom til at lave et falsk eksempel - her er hvad jeg
> egentlig ønsker:
>
> ------------------
>| gnu1 gnu2 |
> ------------------
> muh1 muh2

Det kunne gøres med følgende:

table {
   border-collapse: collapse;
}

tr.borders td {
   border-top: 1px solid #000;
   border-bottom: 1px solid #000;
}

tr.borders td.first {
   border-left: 1px solid #000;
}

tr.borders td.last {
   border-right: 1px solid #000;
}

Men det opfylder desværre ikke dit følgende ønske:

> [...]
> lyst til at lave en separat definition for hver td der er i den
> første tr. Kan jeg blive nødt til at pakke gnu1 og gnu2 ind i en

Umiddelbart vil jeg synes, den nævnte metode ovenfor er det
letteste... jeg forsøge lidt med CSS' + og > selectors, men her har
man desværre problemet med diverse browseres mere eller mindre ringe
understøttelse. Desuden fik jeg ikke det ønskede resultat... derfor
den skrabede løsning ovenfor.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-03 14:06

Kim Noer skrev:

> Ja ok- jeg kom til at lave et falsk eksempel - her er hvad jeg
> egentlig ønsker:

> Altså - ingen ramme imellem gnu1 og gnu2.

Oh - jeg forstår.

> Jeg har bestemt ikke lyst til at lave en separat definition
> for hver td der er i den første tr. Kan jeg blive nødt til at
> pakke gnu1 og gnu2 ind i en table eller andet tag?

Måske. Kan vi se et link til siden?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Noer

Dato : 01-04-03 15:12

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Måske. Kan vi se et link til siden?

Det bliver svært - siden er på intranet. Koden er den sammen som i mit
første indlæg - dog med varierende antal gnu'er og muh'er :P.

--
I doubt, therefore I might be.