expect output, problemer med ikke synlig k~
Fra : sv-e

Dato : 01-04-03 09:13

Hej NG
Et lille problem med et script som jeg brygger på.
Jeg kører en række kommandoer i et expect script, dette virker ok.

Når jeg så i et andet script vil validere på et output "tekst streng"
får jeg hele tiden en karakter mere end der rent faktisk er ?

Nedenstående script,skulle gøre brug af expect's output.

<SCRIPT>
#!/bin/sh
export statement="User has 1 active sessions."
export question=`stofa_status.sh|grep sessions`
if [ "$question" = "$statement" ]
then
echo "Forbindelsen er OPPE"
else
echo "Forbindelsen er NEDE"
fi
</SCRIPT>

Et skift af #!/bin/sh til #!/bin/bash, giver ingen forskel.

Ved at indsætte en "echo $... |wc -c" under udførelse af scriptet
får jeg 29 & 28, der er altså en skjult karakter et eller andet sted?

Jeg har så prøvet at udvide med "echo $... |sed -e "s/ //g"|wc -c"
men får stadig en difference nu 24 & 25,
så stadig samme problemstilling.

Er der nogen som ved hvad det er, jeg ikke kan gennemskue

vh
sv-e

Fra : sv-e

Dato : 01-04-03 09:21

sv-e wrote:
> <SCRIPT>
> #!/bin/sh
> export statement="User has 1 active sessions."
> export question=`stofa_status.sh|grep sessions`
> if [ "$question" = "$statement" ]
> then
> echo "Forbindelsen er OPPE"
> else
> echo "Forbindelsen er NEDE"
> fi
> </SCRIPT>

Hej igen, jeg har løst mit akutte problem, men ikke fået svar på
differencen.

Jeg har naturligvis bare sat $statement til 29,
og kørt export question=`stofa_status.sh|grep sessions|wc -c`.
Så er den i vinkel.

Men jeg modtager stadig gerne et svar på hvad som giver differnecen?

vh
sv-e

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-04-03 09:32

sv-e skrev:

> Men jeg modtager stadig gerne et svar på hvad som giver
> differnecen?

Hvad med at echo'e resultaterne til to forskellige filer og så køre
cmp(1) på disse?

Eller filtrér outputtet gennem fx "od -h" og sammenlign hexværdierne.

// Klaus