forårskuller
Fra : Musen

Dato : 01-04-03 08:08

Hej NG
Ja så er foråret jo lige over os, og spørgsmålene vælter frem i takt med at
haven spirer....

Hvornår er det egentlig man starter med at slå sin græsplæne? Vi fik det
aldrig gjort i efteråret, så den er ret lang og tottet, men er det for
tidligt at slå den nu?

Så er der jo roserne; Må man klippe dem nu, og er det dem allesammen, eller
nøjes man med at klippe dem der ikke er klatreroser? Jeg har spurgt
henholdsvis min mor og svigermor, hvordan de klipper dem, og den ene tager
kun de strittende lange grene, den anden klipper dem næsten helt ned. Hvad
mener I?

Og så lige til sidst: vi har sådan en kasse til urtehave, som vi lavede
sidste år. Nu er jorden sunket noget i løbet af vinteren, så der skal jo
fyldes et eller andet i den. Da vi har heste er det jo nærliggende at fylde
lidt hestemøg i, men hvad skal vi blande det med? Er jord fra den lokale
genbrugsplads fint, eller skal det være spagnum?

På forhånd tak for svarene og glædeligt forår

Venlig hilsen Musen

Fra : Jakob Bock

Dato : 01-04-03 09:29

Musen skrev:

> [...]
> fyldes et eller andet i den. Da vi har heste er det jo nærliggende at fylde
> lidt hestemøg i, men hvad skal vi blande det med?

Frisk hestemøg er fint, i de bede hvor i vil dyrke f.eks. kartofler og
græskar -- men ikke til f.eks. gulerødder.

> Er jord fra den lokale genbrugsplads fint, eller skal det være spagnum?

Du har ingen garanti for at jord fra den lokale genbrugsplads ikke er
forurenet -- og hvis du her tænker på den kompost man kan hente *kan*
indeholde æg fra den iberiske skovsnegl.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-04-03 12:12

On Tue, 1 Apr 2003 09:08:06 +0200, "Musen" <mivsesnabela@sol.dk> wrote:

>Hvornår er det egentlig man starter med at slå sin græsplæne? Vi fik det

Når den trænger

>aldrig gjort i efteråret, så den er ret lang og tottet, men er det for
>tidligt at slå den nu?

Hvis der er massevis af gammelt vissent græs, så kan det sagtens klippes
nu, for at give luft til det nye, som kommer i løbet af meget kort tid.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.