"force" frames
Fra : Per Jensen

Dato : 01-04-03 06:56

hej gruppe!!

når en hjemmeside er opbygget i rammer, mener jeg man vha et
javascript kan så at sige tvinge browseren til at indlæse hele
frame-settet.

jeg tænker på når en robotsøgemaskine henviser til en bestemt fil i
framesettet.

kan nogen hjælpe mig med et sådan script?

og (jamen jeg er en newbie) skal man lægge scriptet ind i alle filer
eller hvordan?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-03 09:54

Per Jensen skrev:

> når en hjemmeside er opbygget i rammer, mener jeg man vha et
> javascript kan så at sige tvinge browseren til at indlæse hele
> frame-settet.

Du kan ikke tvinge en browser til noget. Du kan bede den om at åbne
siden i rammesættet.

> jeg tænker på når en robotsøgemaskine henviser til en bestemt
> fil i framesettet.

Søgemaskinen bruger ikke javascriptet - så her vil din side altid
ligge uden rammer. Men hvis du har et "put mig i ramme"-script på
siden vil browsere der har javascript slået til selv hente
rammesættet.

> kan nogen hjælpe mig med et sådan script?

Det kan de formentlig i clientsidegruppen, hvor javascriptspørgsmål
hører hjemme.

> og (jamen jeg er en newbie) skal man lægge scriptet ind i alle
> filer eller hvordan?

Alle de sider du vil have til at holde sig i et rammesæt skal også
have scriptet liggende. Men du kan nøjes med at linke til scriptet
(<script src="javascriptfil.js" type="text/javascript"></script>) -
så behøver du ikke gentage funktionsdefinitionen mv. på alle
siderne.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen