Udendørs el
Fra : Jens Juul

Dato : 31-03-03 22:04

Hej

Jeg overvejer at nedrive mit udhus og flytte det ca 15 meter. Dette
betyder at det nedgravede el-kabel der forsyner udhuset med strøm, ikke er
langt nok og jeg spekulere på om det er muligt (og lovligt) at lave en
samling undervejs.
Jeg er naturligvis ked af at skulle grave et nyt kabel ned heeeeele vejen
fra tavlen.

Mvh Jens

Fra : HHIST

Dato : 01-04-03 03:46

Du kan godt forlænge den. Den kan samles og man krymper et lag isolering
uden på samlingen. Sådan en krympemuffe er du måske nødt til at købe ved en
elektrikker, jeg tror ikke bykkemarkedet har dem.
Du kan også samle den på almindelig vis, og lave en lille kabelbrønd så du
altid kan komme til samlingen. Læg en flise over og et tyndt lag jord så den
ikke kan ses. Husk at lave en tegning med mål på så du nemt kan finde den
igen.
Den med kabelbønden er kun brugbar hvis du er helt sikker på at der ikke
kommer grundvand, regnvand eller smeltevand i brønden.
mvh
Finn

Fra : Thïngmand

Dato : 01-04-03 08:16

Se http://makeashorterlink.com/?M2EC12A04

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Jan Petersen

Dato : 01-04-03 14:34

Den Tue, 1 Apr 2003 04:45:43 +0200, "HHIST"
<husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> skrev:

>Du kan godt forlænge den. Den kan samles og man krymper et lag isolering
>uden på samlingen. Sådan en krympemuffe er du måske nødt til at købe ved en
>elektrikker, jeg tror ikke bykkemarkedet har dem.

Og det sidste man så lige skal huske er at man ikke må lave det selv.

JP

Fra : Jens Juul

Dato : 01-04-03 07:51

> [...]
>en
>elektrikker, jeg tror ikke bykkemarkedet har dem.

Hej tak for svar. Det lyder godt så, slipper jeg for gravearbejdet. Sådan
en krympemuffe er det almindelig krympeflex som man bruger til biler og
både eller er det en speciel til nedgravning ?

Mvh Jens

Fra : Claus Carlsen

Dato : 01-04-03 09:18

Det er en muffe med ekstra lim. Husk at de enkelte ledere skal samles med
presmuffer - Ikke noget med skrueforbindelser i jord.

Prøv fx. at følge dette link, under krympe -pressemuffer
http://www.goerdetselv-el.dk