MS Windows
briani 27239
Problemer med størrelse på drev.!?!
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-03 20:47

Hej...

Jeg har en 40GB disk, som jeg har partitioneret i 3 drev. Jeg flyttede en
mappe på 2.2 GB fra en 25 GB partion (som i øvrigt fra fuld - 240 MB fri)
til en anden partition.

Problemet er nu, at der stadig kun er 240 MB fri selvom jeg lige har flyttet
ca. 2 GB. Hvordan kan det ske - og hvad vigtigere er - hvordan får jeg
mappen slettet "rigtigt". Den kan ikke ses med stifinderen og et diskcheck
finder ingen fejl. Ej heller PartitionMagic 8.0 finder fejl.

Bruger Win XP PRO DK

--
Med Venlig Hilsen
John Quist Kristensen

Ved e-mail: erstat 'snabelA' med @

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-03-03 23:56

"John Quist" <johnqk(snabelA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mappen slettet "rigtigt". Den kan ikke ses med stifinderen og et diskcheck
> finder ingen fejl. Ej heller PartitionMagic 8.0 finder fejl.

Bruger du noget Norton halløj, f.eks. Norton Utilities, således at du har en
Norton Protected papirkurv.
Så højreklik på kurven og vælg Empty Norton Protected files.
Så skulle pladsen gerne dukke op. Selv om man sletter, gemmer Norton dem
altså en ekstra gang, også det fra papirkurven.

Kurt

Fra : Madsen

Dato : 01-04-03 01:52

Kurt B. Andersen skrev:

> Bruger du noget Norton halløj, f.eks. Norton Utilities, således at
> du har en Norton Protected papirkurv.

Jeg sad på et tidspunkt og skrev stort set det samme, men opdagede
så at John skrev at han flyttede mappen. Ikke slettede. Beskytter
Norton Protected Recycle Bin også flyttede filer? Det mener jeg ikke
at den gjorde dengang hvor jeg brugte Norton Utilities, men det er
også ved at være nogle år siden efterhånden så det kan have ændret
sig siden. :)

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 09:03

Hej...

Ja Madsen, Kurt har fuldstændig ret. Norton Antivirus lavede noget
fiks-fakseri med 'skrælleren'. I det øjeblik jeg læste Kurts indlæg var jeg
i gang med at afprøve et nyt antivirusprogram (AVG). Dette krævede, at jeg
afistall. Norton og voila, så var der pludselig 2,5 GB fri.

Så tak for svaret Kurt!!

/John

P.S. Egentlig underligt, at jeg ikke kunne se de beskyttede mapper og filer
i Papirkurven!?

---

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-04-03 18:33

> [...]
> at den gjorde dengang hvor jeg brugte Norton Utilities, men det er
> også ved at være nogle år siden efterhånden så det kan have ændret

Det måtte jeg så lige prøve - og jo, også flyttede filer beskyttes af
Norton.

Kurt

Fra : Madsen

Dato : 01-04-03 19:55

Kurt B. Andersen skrev:

> Det måtte jeg så lige prøve - og jo, også flyttede filer beskyttes af
> Norton.

Det var pokkers.

Madsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-04-03 22:31

> Det var pokkers.
>
> --
Ja, en formentlig utilsigtet funktion. Ved at flytte filen fra D til C og
derefter tilbage til sin oprindelige plads på D, havde jeg altså den
oprindelige fil på D, og Norton havde gemt en kopi både fra D og fra C,
således at filen nu fyldte 3 gange. Det er nok derfor, at jeg har vænnet mig
til at tømme Norton beskyttede papirkurv flere gange om ugen.

Kurt