Next
Fra : jensop

Dato : 31-03-03 11:36

Jeg har et lille problem:

StrMystring= John,jane

While not objrs.Eof
response.write objrs(strmystring)
objrs.movenext
wend

første gennemløb skal sige at strmystring= john
næste at det er jane der skal hentes fra databasen

er der een der har en løsning på dette?

--
/Jens Ole Pedersen

Fra : Voller

Dato : 31-03-03 11:51

"jensop" <jop@veracura.com> skrev i...
> StrMystring= John,jane
> While not objrs.Eof
> response.write objrs(strmystring)
> objrs.movenext
> wend

Det virker lidt som om du blander to ting sammen. Der (så vidt jeg ved) to
forskellige metoder man kan loop'e med:
- Do ... Loop
- For ... Next

Hvis du vil have skrevet alle dine navne i strMyString ud og dine navn er
adskilt af et komma kan du gøre noget i denne stil:
<%
Dim strMyString
strMyString = "John,Jane,Voller"
strMyString = Split(strMyString, ",")

Dim intCounter
For intCounter = LBound(strMyString) To UBound(strMyString)
Response.Write(strMyString(intCounter) & "<br />")
Next
%>

Voller.

Fra : jensop

Dato : 31-03-03 12:03

> Det virker lidt som om du blander to ting sammen. Der (så vidt jeg ved) to
> forskellige metoder man kan loop'e med:
> - Do ... Loop
> - For ... Next

Idéen var, at navnet skulle bruges til at vælge kolonne i en tabel, derfor
ser det ud til at være blandet lidt sammen, men din split var lige det jeg
ledte efter.. (havde glemt)

/Jensop

Fra : jensop

Dato : 31-03-03 12:36

Jeg får den samme del ud hver gang den looper:

armylist2 = Split(armylist2, ",")
armylist2data=(armylist2(intCounter))
for intCounter = LBound(armylist2) To UBound(armylist2)
"&objrsw(armylist2data)&"</td>"
response.write "</tr>"
next

Hvor er det lige jeg tosser i den?

--
/Jens Ole Pedersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-03 12:46

jensop skrev:

> armylist2data=(armylist2(intCounter))
> for intCounter = LBound(armylist2) To UBound(armylist2)

Byt om på rækkefølgen af ovenstående linjer.

En anden - lidt kortere - måde at opnå det samme på er ved at
benytte For Each <item> In <itemArray>:

armylist2 = Split(armylist2, ",")

For Each armylist2data In armylist2

   Response.write armylist2 & "<br />"

Next

NB: Læs venligst min signatur inden du svarer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jensop

Dato : 31-03-03 12:56

> Byt om på rækkefølgen af ovenstående linjer.
>
> En anden - lidt kortere - måde at opnå det samme på er ved at
> benytte For Each <item> In <itemArray>:

Benytter jeg denne metode får jeg følgende fejl:

error '800a0cc1'
ADO Could not find the object in the collection corresponding to the name or
ordinal reference requested by the collection.

/statistik.asp, line 47

/jensop

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-03 13:01

jensop skrev:

> [...]
> ADO Could not find the object in the collection corresponding
> to the name or ordinal reference requested by the collection.

Hvad er linje 47?

Se evt. artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen