Table border looks vha. CSS
Fra : Demos

Dato : 30-03-03 15:40

Hej gruppe,

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man kan genskabe udseendet fra
en tabel á la:

<tabel border=1 bgcolor="#FFFFD0" bordercolorlight="#FFFFFF0"
bordercolordark="#BFBF90">

ved hjælp af CSS?

Jeg har prøvet med

border-color: #FFFFD0; border-width: 2px; border-style: inset;

men 3D-effekten bliver ikke rigtig den samme.

På forhånd tak,
Demos

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-03-03 17:03

"Demos" <demos@mailme.dk> skrev :

>bordercolorlight="#FFFFFF0"
>bordercolordark="#BFBF90">

Er en MS selvopfunden tingest og derfor ikke med i nogen
standarder, hverken i html eller css.

Fra : Demos

Dato : 30-03-03 18:04

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Er en MS selvopfunden tingest og derfor ikke med i nogen
> standarder, hverken i html eller css.

Det har du ret i - men det ændrer ikke på at jeg har et problem med at
genskabe HTML table borders vha. CSS. Det ses bl.a. af disse to billeder,
som er noget af det tættese, jeg er kommet på:

· http://demos.adsl.dk/files/tableborders_html.png
· http://demos.adsl.dk/files/tableborders_css.png

Begge er dumps fra Phoenix 0.5, men forskellen gør sig også gældende i
Internet Explorer og Opera.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 30-03-03 18:09

Demos wrote:

> Det har du ret i - men det ændrer ikke på at jeg har et problem
> med at genskabe HTML table borders vha. CSS.

Er vi i grunden ikke ved at nærme os petitesseafdelingen? Der er da
ikke den helt voldsomt store, designrystende forskel.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-03-03 00:44

"Demos" <demos@mailme.dk> skrev

> · http://demos.adsl.dk/files/tableborders_html.png
> · http://demos.adsl.dk/files/tableborders_css.png
>
> Begge er dumps fra Phoenix 0.5, men forskellen gør sig også gældende i
> Internet Explorer og Opera.

Prøv at lave dette i css:

td{
border-top:#666;
border-right:#ccc;
border-bottom:#ccc;
border-left:#666;
}

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin