snitblomster til krukker?
Fra : Henningsen

Dato : 30-03-03 10:02

Hej med jer

Jeg har fået lavet en skøn terrasse som jeg har tænkt mig at fylde med
krukker med krydderurter og, hvis det overhovedet kan lade sig gøre, med
farvestrålende snitblomster.

Er der nogen her der vil hjælpe en absolut plantenovice med hvilke blomster
der vil være anvendelige i krukker, samt om de skal sås indendørs i
minidrivhus først eller om man kan så dem direkte i krukkerne.

Derudover, så har jeg forsøgt mig med at så basilikum indendørs i
minidrivhuset, og der er også kommer nogle flotte spirer frem, men så var
det at jeg kom i tvivl?
Når man køber basilikum i supermarkederne, så er det jo nærmest blot
spirerne man spiser, og er det så også sådan med det man selv sår, eller kan
hver enkelt spirer blive til en plante?
Hvis ikke, så kan der vist ikke blive meget pesto ud af den nuværende høst!

Gode råd modtages med kyshånd
Pia

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-03-03 16:06

On Sun, 30 Mar 2003 11:02:25 +0200, "Henningsen"
<news@12xc345danacomp.dk> wrote:

> [...]
>der vil være anvendelige i krukker, samt om de skal sås indendørs i
>minidrivhus først eller om man kan så dem direkte i krukkerne.

Geroginier (dahlia) er gode i krukker, bare du lader være med at vælge
de allerhøjeste og største typer. Dem op til 50-60 cm er gode - og de er
i hvert fald gode som snitblomster. De kan plantes direkte ud i
krukkerne (de købes som knolde ca. nu), men de tåler ikke frost.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.