søg i database
Fra : pepss

Dato : 30-03-03 09:34

hejsa alle sammen
jeg er ved at lave en side hvor man kan afkrysse søgekriteriger
og det virker også godt nok men vist man ikke afkrysser alle
siden går det jo galt!
hvad skal man gøre så man ikke behøver afkrysse alle felter?
og lige en ting til! vist der ikke blev fundet noget i databasen
vil jeg jo godt ha en man får en meddelse om at der ikke blev
fundet noget?
jeg har skrevet såden:

strSQL = "Select * From medlemmer Where køn = '" &
Request.Form("køn") & "' AND hor = '" & Request.Form("hårfave")
& "' AND ojen = '" & Request.Form("øjenfave") & "' AND roger = '"
& Request.Form("ryger") & "' "
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do
%>

<h4><% Response.Write rs("profilnavn") %> </h4>

<%

rs.MoveNext

Loop While Not rs.EOF

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 30-03-03 16:16

> jeg er ved at lave en side hvor man kan afkrysse søgekriteriger
> og det virker også godt nok men vist man ikke afkrysser alle
> siden går det jo galt!

Ja, du skal nok validere noget input før du tæver det ind i SQLstrengen

evt.

haarfarve = Request.Form("haarfarve")
If NOT Len(haarfarve)>0 Then
haarfarve=""
End If

og så indsætte haarfarve i din sqlstreng.

Du kan også lave en form for variabel sqlstreng som eks.

haarfarve = Request.Form("haarfarve")

If len(haarfave)>0 Then
strSQL = strSQL & "hor='" & haarfarve & "' AND "
End If

osv. med de andre variabler

If Len(strSQL)>0 Then
strSQL = Left(strsql,Len(strSQL)-4)
strSQL = strSQL & "Select * From medlemmer Where "
End If

strSQL = "Select * From medlemmer"

> og lige en ting til! vist der ikke blev fundet noget i databasen
> vil jeg jo godt ha en man får en meddelse om at der ikke blev
> fundet noget?

Der kan du skrive

If rs.EOF OR rs.BOF Then
Response.Write "Der er ingen poster der matcher din søgning"
End If

Håber du kan bruge det.

\Henrik

Fra : pepss

Dato : 30-03-03 16:50

Henrik Hejbøl Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Der kan du skrive
>
> If rs.EOF OR rs.BOF Then
> Response.Write "Der er ingen poster der matcher din søgning"

Tak skal du ha!
det vil jeg da prøve!