gasflaske
Fra : raberdudi

Dato : 28-03-03 23:57

hejsa

hvad er panten på en 11 kg gasflaske ???? jeg kan se at der er mange der
har dem tilsalg i den blå avis og gul og gratis, hvorfor er det lige de
sælger dem og ikke bare får panten igen, måske er dette et dumt spørgsmål
men jeg fatter det ikke
jv

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-03-03 00:19

On 28 Mar 2003 22:57:00 GMT, raberdudi <voldergommesen@mail.dk> wrote:

> [...]
>har dem tilsalg i den blå avis og gul og gratis, hvorfor er det lige de
>sælger dem og ikke bare får panten igen, måske er dette et dumt spørgsmål

Grunden til at de sælger dem, skyldes, at der ikke er tale om egentlig
pant, som du kan få ved at aflevere tom emballage.
Når du køber den første gasflaske inkl. gas betaler du for begge dele
- du kan så nøjes med at betale for gassen næste gang ved at aflevere
din tomme flaske i bytte for en ny. Sådan er det i hvert fald ved BP
men vist nok også ved flere andre selskaber.
Hos BP skal du betale 250 kroner for en alm 5, 6 og 11 kg gasflaske af
den gammelsdags slags, mens den nye letvægtsbeholder koster 698 kr.,
begge uden gas.

Lars

Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-03-03 16:57

> Grunden til at de sælger dem, skyldes, at der ikke er tale om egentlig
> pant, som du kan få ved at aflevere tom emballage.

Ja - pointen er at du ikke kan gå ind på f.eks. BP og "returnere" din brugte
flaske og få pengene retur. Jeg ved egentlig ikke hvorfor det burde man vel
egentlig kunne (?).

Mvh

Jesper

Fra : Thïngmand

Dato : 31-03-03 10:23

> [...]
brugte
> flaske og få pengene retur. Jeg ved egentlig ikke hvorfor det burde man

Jeg mener da at man får 50 kr. for den, men det er for alt folk ikke skal
rende og stjæle dem og inkassere 250 kr..

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 31-03-03 15:16

> Jeg mener da at man får 50 kr. for den, men det er for alt folk ikke skal
> rende og stjæle dem og inkassere 250 kr..

Åh - ok det vidste jeg nu ikke, men nu har jeg heller ikke haft brug for at
få penge retur - endnu.

Mvh
Jesper.