Flotte zinkpotter
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-03-03 22:59

Vil lige advare om de bronzefarvede såkaldte zinkpotter (Zink er blågråt).
Det bliver de dyreste konservesdåser i nogensinde har købt, det er helt
tyndt blik med en eller anden behandling der a b s o l u t ikke holder.
Har i allerede købt, så aflever dem igen, det er fup og falsk
varebetegnelse. Køber i lerkrukker der er frostsikre, så få det endelig
skrevet på kvitteringen, disse sælges også under falsk varebetegnelse.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten DH

Dato : 28-03-03 16:55

> [...]
> varebetegnelse. Køber i lerkrukker der er frostsikre, så få det endelig
> skrevet på kvitteringen, disse sælges også under falsk varebetegnelse.

Hvor er det man skal undgå at handle?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-03-03 22:58

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en news:b61r7u$8fe$1@sunsite.dk...
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor er det man skal undgå at handle?

Begge dele er set hos Hjem å Fisk, men advarslen gælder muligvis også andre
forretninger. Det er svært at være forbruger, når man udsættes for
fortielse, fejl og løgn.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-03-03 16:49

On Fri, 28 Mar 2003 22:57:33 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Begge dele er set hos Hjem å Fisk, men advarslen gælder muligvis også andre
>forretninger. Det er svært at være forbruger, når man udsættes for
>fortielse, fejl og løgn.

Havde du forventet andet når du handler sådan et sted?
(Hmm.. den diskussion hører vist slet ikke hjemme her.)

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-03-03 00:04

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en

> Havde du forventet andet når du handler sådan et sted?
> (Hmm.. den diskussion hører vist slet ikke hjemme her.)
>

> --
> Mads Lie Jensen

Vær nu ikke så hård overfor en forretning der sælger plantesække til 8,95
kr. ......

Seriøst: De ÆGTE zinkpotter jeg har set er ultratynde, det er de naturligvis
fordi de stakkels kunders rygge ikke skal tage skade..... Har du nogen
anelse om, om der er en mangeårig levetid på disse? Også hvis man kommer
jorden i direkte kontakt med dem?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-03-03 15:58

On Sun, 30 Mar 2003 00:04:15 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Vær nu ikke så hård overfor en forretning der sælger plantesække til 8,95
>kr. ......

Du siger noget.... men på den anden side har jeg fire paller spagnum
stående i indkørslen, så jeg tror jeg nærer mig i år

> [...]
>fordi de stakkels kunders rygge ikke skal tage skade..... Har du nogen
>anelse om, om der er en mangeårig levetid på disse? Også hvis man kommer

Jeg kender ikke rigtig noget til zinkpotterne. Det er først i år jeg har
stiftet bekendtskab med dem. Til efteråret kan jeg så se hvordan de
klarer sig...

Jeg er selv mest til store tunge lerkrukker som ikke vælter i blæsten.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-03-03 20:22

On Thu, 27 Mar 2003 22:59:01 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>skrevet på kvitteringen, disse sælges også under falsk varebetegnelse.

Man kan være uheldig med alt.
Hvis man f.eks har ellers frostsikre krukker stående på terassen, så kan
de stå så uheldigt at vandet ikke kan løbe ordenligt fra dem og de
frostsprænger.

Man kan endda komme ud for krukker som er brændt for hårdt, så det vand
de optager (for krukker suger altid en smule vand op) ikke kan komme fra
dem igen, så smuldrer de fuldstændig.