Windows <-> Linux - programoversigt
Fra : Martin K

Dato : 27-03-03 21:35

Hey NG

Jeg har overvejet at installere Linux ved siden af min Windows partition.
Men hvilke programmer kan gøre det ud for hvad, og hvilke er gratis?

Windows XP - Red Hat 8.0 eller Mandrake 9.1
MS Internet Explorer 6.0 - ?
Outlook Ekspress (mail og news) - ?
ICQ - ?
Messenger - ? (kan nok ikke lade sig gøre)
WinAmp - XMMS
Paint Shop Pro - GIMP?
AceFTP - ?
WinZip - ?
WinRar - ?
Nero CD burning - ?
Og OpenOffice skal der jo også på den...

Fyld ind ved ?-tegnene..

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-03 21:41

On Thu, 27 Mar 2003 21:35:07 +0100, Martin K wrote:

> Windows XP - Red Hat 8.0 eller Mandrake 9.1 MS Internet Explorer 6.0
> - ?
Mozilla
> Outlook Ekspress (mail og news) - ? ICQ - ?
Evolution og Pan. GnomeICU eller Gaim
> Messenger - ? (kan nok ikke lade sig gøre) WinAmp - XMMS
Gnomemeeting skulle kunne agerer messenger
> Paint Shop Pro - GIMP?
> AceFTP - ?
Gftp
> WinZip - ?
File-ruller i Redhat
> WinRar - ?
File-ruller i Redhat
> Nero CD burning - ?
Gcombust eller Gtoaster (WinOnCD clone)

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Kristian Thy

Dato : 27-03-03 22:09

Verily, Martin K spewed forth:

MS Internet Explorer 6.0 -> Mozilla, Opera og Konqueror er alle gode
browsere.

Outlook Ekspress (mail og news) -> Evolution eller KMail til mail,
KNode eller slrn til news. Evolution er mere ligesom Outlook end
Outlook Express.

> ICQ - ?
> Messenger - ? (kan nok ikke lade sig gøre)

gaim kan klare både ICQ, Messenger og AIM. Samtidig.

AceFTP -> ncftp - det er CLI, men det kan du lige så godt vænne dig til
i Linux

WinZip -> zip, gzip

Nero CD burning -> gtoaster

\\kristian
--
"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh" --Darth Vader

Fra : Socketd

Dato : 27-03-03 22:14

On Thu, 27 Mar 2003 21:35:07 +0100, Martin K wrote:

> Outlook Ekspress (mail og news) - ?
> ICQ - ?
> Messenger - ? (kan nok ikke lade sig gøre) WinAmp - XMMS Paint Shop Pro

ICQ, MSN, Yahoo med flere: http://gaim.sourceforge.net/

mvh
socketd

Fra : Kent Friis

Dato : 27-03-03 22:15

Den Thu, 27 Mar 2003 21:35:07 +0100 skrev Martin K:
> [...]
>ICQ - GnomeICU
>Messenger - AMSN (jeg går ud fra du mener MSN Messenger og ikke Yahoo
Messenger)
>WinAmp - XMMS
>Paint Shop Pro - GIMP?
>AceFTP -
>WinZip - unzip, evt med en grafisk frontend.
>WinRar - ?
>Nero CD burning - ?
>Og OpenOffice skal der jo også på den...

Det var så mine forslag, andre har nok andre forslag.

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel

Fra : Martin K

Dato : 27-03-03 22:16

Martin K wrote:
> På forhånd tak...

Det lader jo så til, at det kan lade sig gøre at få det hele til at virke...
Jeg takker. Jeg må se om jeg kan få det til at spille..

--
Martin K

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 28-03-03 08:34

Martin K wrote:
> Outlook Ekspress (mail og news)
Helt klart KMail og KNode - de minder mest om Outlook Express. Evolution
ligner derimod mere Outlook. Hvis du er vant til Outlook Express, vil du
elske KMail og KNode.

> AceFTP
Brug gftp. Den kan også køre SFTP Ellers er der en masse fede ftp
værktøjer, såsom ncftp, ncftpput, ncftpget, wget osv.

> WinZip
Øh - aner det ikke - men når jeg klikker på zip filer, åbner de sig. Hvad
programmer hedder, ved jeg ikke, men det er indbygget i Red Hat Linux.

> WinRar
En erstatning hertil er noget, man downloader. Programpakken hedder rar.

> Nero CD burning
Her bruger jeg lidt forskelligt - KOnCD er meget populært, men når jeg skal
lave Super Video CD'er fra mine hjemmelavede videoptagelser, plejer jeg at
bruge cdrdao direkte. I øvrigt er der også nogle DVD authoring/stripping
værktøjer, der er ret seje.

> Og OpenOffice skal der jo også på den...
Den er standard i Red Hat Linux 8.

Lars.

--
Dybdahl Engineering