Sovende baby.
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 20-03-01 17:15

Hej alle.
Jeg er blevet mor for anden gang, en dejlig stor pige og en meget hurtig og
let fødsel.
Hun er to måneder nu, stadig dejlig og nem.-hun sover hele tiden!
Hun sover igennem om natten men hun kan altså også sove meget af dagen i sin
barnevogn, hvis jeg ikke vækker hende.
Hun er en rolig, men opmærksom pige med langsomme bevægelser.
Hun kan bedst lide at ligge og kigge på sine hænder eller en uro.
Når jeg snakker med hende, er hun glad og koncentreret, smiler og så til
mig. Det, jeg gerne vil høre er, om andre har haft så søvnige børn, og er de
blevet nogle stille børn, eller har de måske "taget hævn" senere og blevet
aktive. Jeg er lidt i tvivl, om jeg skulle prøve at vække hende og aktivere
hende, eller om jeg bare skal nyde al den tid, jeg har for mig selv.
Venlig hilsen Christel.

Fra : Bess

Dato : 21-03-01 06:37

> [...]
aktivere
> hende, eller om jeg bare skal nyde al den tid, jeg har for mig selv.

Hej Christel

Tillykke med pigen. Mine erfaringer med mine børn er, at den
personlighed de viste som nyfødte og i spædbarnsalderen holder ved. Jeg
ville ikke forsøge at ændre på hendes rytme/aktivitetsniveau, men
naturligvis sørge for aktivering og stimulering når hun er vågen. Nogle
af mine børn er i dag voksne, så det er et lidt længere perspektiv jeg
kan se det i, og meget af deres væremåde, personlighed og interesser kan
jeg sammenholde med deres allerførste tid.

mvh
Bess

Fra : EC.vte

Dato : 21-03-01 09:46

Hej Christel,

Tillykke med datteren.
Nyd du bare din tid - min yngste - en pige på nu 4 år sov sine første 4 mdr.
væk. Nøjagtigt som du beskriver det. Hun sov endda når hun blev skiftet. Og
hun har udviklet sig som hun skulle, var lidt længe om at sidde og gå på
trapper, men det henholder jeg nu ikke til hendes første "sovende tid".
I dag er hun en dejlig, mild, glad og velfungerende pige. Hun er sjældent
sur og holder meget af at lege og bruger meget tid på det.
Så glæd dig over din datter - jeg holder med Bess - den første tid afspejler
ofte børnenes personlighed.

Hilsen Elin - mor til 3.

Fra : Martin Hansen

Dato : 24-03-01 23:34

On Wed, 21 Mar 2001 06:36:57 +0100, "Bess" <bess@pc.dk> wrote:
>Tillykke med pigen. Mine erfaringer med mine børn er, at den
>personlighed de viste som nyfødte og i spædbarnsalderen holder ved.
Der har jeg en anden erfaring, eller det vil sige det er min kones tante der har erfaret det. Med
hendes døtre (min kones kusiner).
Den ældste af dem var nærmest hyper aktiv som spæd, hun var vågen hele tiden skulle have ny ble hele
tiden, og var ved at tage livet af hendes mor.
Den yngste derimod var som Christel beskriver det. Hun sov hele tiden, vågnede kun for at få mad og
sov så igen.
I dag er det lige omvendt med de to, den ældste er en stille pige der har det bedst med vante
omgivelser. Men den yngste (sovebabyen) i dag er yderst aktiv. har rejst i udlandet som aupair pige
og senere med forskellige jobs, udadfarende og alt for travl til at få børn

--
MVH. Martin
Sønderborg