Flere fontsizes på links (i CSS)
Fra : Claus O

Dato : 20-03-01 16:40

Er det ikke muligt at få
A:link
A:active
A:visited
til at optræde i flere forskellige udgaver, f.eks. 2 forsk.
fontsizes for alle 3 ovennævnte?

Normal brug af class synes jeg ikke funker sammen med
ovennnævnte? Hvis links ikke skal have understregning etc.
er der vil ikke andre metoder?
Claus

Fra : Lars Nyberg

Dato : 20-03-01 17:23

> [...]
>
> Normal brug af class synes jeg ikke funker sammen med
> ovennnævnte? Hvis links ikke skal have understregning etc.

For det første: har du først sagt "a:link {text-decoration.none}" så skulle
det i teorien virke for alle links i dokumentet.
Vil du derudover have forskellige størrelser links kan du sagtens bruge
class.
Eks.:

din style er:
a :link {font-size: 1em; text-decoration: underline}
a.menu:link {font-size: 2em; text-decoration: none}
..undermenu a:link {font-size: 1.5em}

html ser således ud:

Lars

Fra : Claus O

Dato : 20-03-01 20:50

"Lars Nyberg" <Lars@rnospamnyberg.gs> wrote

> a.menu:link {font-size: 2em; text-decoration: none}
> .undermenu a:link {font-size: 1.5em}

Så det var sådan det skulle se ud Mange tak.
Claus