Få fat i elementer i en <SPAN> i NS6??
Fra : renej@post8.tele.dk

Dato : 20-03-01 17:18

Hej

Jeg har et tekstfelt i en <SPAN>. Jeg vil gerne vha. javascript have fat
i tekstfeltet.
Her er noget kode som virker i netscape 4 men hvordan får jeg det til at
virke i netscape 6??

<SCRIPT>
function start(){
   document.banner.document.a.b.value='hej';
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<SPAN ID="banner" STYLE="position: absolute;">
<FORM NAME="a">
<INPUT NAME="b" TYPE=TEXT>
</FORM>
</SPAN>
<BR>
<BR>
<BR>
<FORM>
<INPUT TYPE="BUTTON" VALUE="Click" onClick="start()">
</FORM>

Fra : Rene

Dato : 21-03-01 11:41

Hej igen

Ja nu har jeg selv fundet løsningen..
Man ignorerer bare SPAN elementet og lader som om formen sidder direkte
på dokumentet...
document.a.b.value='hej';
simpelt... når bare man lige ved det...

Nå - nu har jeg et nyt problem.

Jeg har i mozilla en:
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="10; URL=blah blah...">
Hvis jeg loader en side med denne kode - og inden de 10 sekunder loader
en anden side. Så virker det som om den når de 10 sekunder er gået
loader den urlen i ovenstående kode. Det er da en mærkelig opførsel?
NS<5 og IE glemmer da alt om den refresh efter 10 sek hvis man loader en
ny side.

Rene