Hvilken sugemalle skal man vælge....??
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 19-03-03 16:28

Hej

Jeg vil have mig en sugemalle. Da jeg i sin tid havde akvarium, havde jeg en
plecustumus (muligvis stavet forkert).
Nu har mit akvarie kørt i nogle måneder og der er god algevækst. Jeg har
primært Amerikanske cichlider. Det er 325 liter.
Tænkte at der måske var kommet nye arter til landet gennem de sidste 15 år,
som jeg måske ikke kender til og som måske er et bedre alternativ. Nogen
gode råd ?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : --+ smolfen +--

Dato : 20-03-03 08:19

Ancistrus maiiler er nemme og de yngler hvois man er gode ved dem, men de er
ikke så store maks 15 Cm, ellers kan jeg anbefale "bluespot" en rigtig flot
malle, der heller ikke bliver særlig stor, eller en L135, eller L121, og for
ikke at glemme da du har haft Pelecostimus så prøv en Gibbiseps malle den
bliver stor

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 20-03-03 20:13

Tak for svaret.

Jeg kan ikke rigtigt finde noget info om dem du nævner. Lige bortset fra
Ancistrus, som jeg synes er et godt bud. Har du nogle links, så jeg evt. kan
se billeder mv.

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 20-03-03 20:47

> Jeg kan ikke rigtigt finde noget info om dem du nævner. Lige bortset fra
> Ancistrus, som jeg synes er et godt bud. Har du nogle links, så jeg evt.
kan
> se billeder mv.

Prøv på www.planetcatfish.com der rummer billeder af ufattelig mange
forskellige mallearter.

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : 5750 giller

Dato : 20-03-03 22:32

> Ancistrus, som jeg synes er et godt bud. Har du nogle links, så jeg evt.
> [...]

http://www.jjphoto.dk/fish_archive/a_intro201.htm
er altid et besøg være
hilsen Gilbert
--
( . ) ( . )
^

Fra : Davidsen

Dato : 21-03-03 10:00

> [...]
>
> Jeg kan ikke rigtigt finde noget info om dem du nævner. Lige bortset fra
> Ancistrus, som jeg synes er et godt bud. Har du nogle links, så jeg evt.

Der skal bare staves rigtigt. Prøv disse på Google:

Hypostomus plecostomus

Glyptoperichthys gibbiceps

Ancistrus

Der findes jo også Otocinclus affinis og andre varianter...

(dette er ikke en anbefaling af fiskene, blot en oplysning)

Mvh
Davidsen

Fra : --+ smolfen +--

Dato : 21-03-03 12:42

www.planetcatfish.com

Ind unde cat e-log der finder du dem

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 21-03-03 16:29

Tak for svarene, den hjemmeside kendte jeg ikke. Men nu er valget blevet
endnu sværere
Nå, men jeg må lige studere lidt.....