Se Win98 fra RH 8.0
Fra : r.jacobsen

Dato : 26-03-03 00:26

Jeg har RH 8.0 og win98 install.. på min comp, men jeg kan ikke finde ud
af hvordan man ser win98 fra RH, er der nogle der ved hvordan man gør det?

Mvh: r.jacobsen

Fra : per.a.jensen

Dato : 26-03-03 07:49

Du ville normalt bruge følgende commando:
"mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/c"

"-t vfat" angiver det er en fat32 partition,hvilket er meget normalt i
win98.
"/dev/hda1" er angivelsen af devices.Her antager jeg det er den første
partition på den første ide-harddisk. Se
evt.:"http://www.sslug.dk/linuxbog/friheden/bog/disklayout.html" for andre
diske.
"/mnt/c" er det bibliotek du opretter, med mkdir (husk root rettigheder).Når
ovenstående kommando er udført vil du kunne finde filerne fra win98 i dette
bibliotek.
Se evt. "man mount". Ellers kan jeg henvise til
http://www.sslug.dk/linuxbog/

Når du har rette kommandoen til, og den giver dig mulighed for at se win98,
kan du tilføje kommandoen til /etc/fstab. Så vil du altid have adgang til
win98 også efter en genstart.

Per

Fra : NicO

Dato : 26-03-03 08:44

"per.a.jensen" <per.a.jensen@opacia.dk> wrote in

> [...]
> win98, kan du tilføje kommandoen til /etc/fstab. Så vil du altid have
> adgang til win98 også efter en genstart.

Søg på google efter programmet "LinNeighborhood" download den som rpm
pakke og installer ( rpm -ivh Lin....osv.)
En kanon utility.... brows dig igennem dit netværk og mount windows drev
på letteste måde....

/NicO

Fra : Ove Lie

Dato : 05-04-03 22:50

"r.jacobsen" <r.jacobsen@email.dk> skrev i melding
> Jeg har RH 8.0 og win98 install.. på min comp, men jeg kan ikke finde ud
> af hvordan man ser win98 fra RH, er der nogle der ved hvordan man gør det?

mkdir /mnt/win
mount /dev/hda1 /mnt/win
cd /mnt/win
ls