proftpd + ~users
Fra : Kim Emax

Dato : 24-03-03 17:02

Hey

Hvis jeg vil give adgang til ftp for alle brugere på systemet er jeg så nød
til at have en

<Anonymous ~ib-rene/public_html>

User ib-rene
Group ftpusers
AnonRequirePassword on

<Limit LOGIN>
AllowAll
</Limit>
GroupOwner ib-rene
Umask 022
</Anonymous>

for hver bruger i stil med en virtual host block for hver subdomain? Eller
kan jeg bare have en block og styre det via group access med ftpusers?

Jeg har også syslet med DefaultRoot ~USER/public_html men kan ikke finde
læsestof om, hvad USER variablen hedder. Er jeg blind?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Soren Davidsen

Dato : 24-03-03 17:07

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> Jeg har også syslet med DefaultRoot ~USER/public_html men kan ikke finde
> læsestof om, hvad USER variablen hedder. Er jeg blind?

~ er 'bruger variablen' .

~ib-rene angiver specifikt brugeren home for ib-rene. mens ~ angiver
for nuvaerende bruger.

Kender ikke lige proftpd, men proev ~/public_html.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Kim Emax

Dato : 24-03-03 17:54

"Soren Davidsen" <soren200303@tanesha.net> wrote in message

> ~ er 'bruger variablen' .

nice, mig tester

> ~ib-rene angiver specifikt brugeren home for ib-rene. mens ~ angiver
> for nuvaerende bruger.
>
> Kender ikke lige proftpd, men proev ~/public_html.

Det spiller, hvis andre er interesserede:

DefaultRoot ~/public_html

<Anonymous ~>
User ~
Group ftpusers