dvale
Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-03-03 12:57

Er det muligt at få min computer til at gå i dvale?
Bundkortet / BIOS understøtter dvale.

Ivar Madsen

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 22-03-03 19:10

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote in news:2000294.v2v5QS6XL2
@news.milli.dk:

> Er det muligt at få min computer til at gå i dvale?
> Bundkortet / BIOS understøtter dvale.

Hvis det er, så er det vistnok noget som "apmd" understøtter. Prøv at søge
lidt om det - APM står for Advanced Power Management, så mon ikke Google
kan spytte noget ud?

Mvh. NKJensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-03-03 19:32

Niels Kristian Jensen wrote:

> Hvis det er, så er det vistnok noget som "apmd" understøtter. Prøv at søge
> lidt om det - APM står for Advanced Power Management, så mon ikke Google
> kan spytte noget ud?

Jeg søgte tiderliger på aftenen på google, og der stod at man skulle
recompile kernen med nogle parmeter, nu kan jeg bare ikke finde det igen

Jeg har så hentet kernen, (2.4.20) og kommet så langt at jeg har kørt "make
xconfig" og fandt ikke noget punkt om APM styring, har jeg overset det,
eller hvad sker der når jeg kommer til at køre "make zImage" kommer der så
flere valgmuligheder?

Ivar Madsen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-03-03 18:39

Ivar Madsen <news-@milli.dk> writes:

> [...]
> eller hvad sker der når jeg kommer til at køre "make zImage" kommer der så

Under "General Setup" finder du "Power Management support". Herunder
finde du ACPI og APM, som er to forskellige systemer til strømstyring
(ACPI desuden en hel del andet).

/Rasmus

Man invented language to satisfy his deep need to complain.
-- Lily Tomlin

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-03-03 06:52

Rasmus Bøg Hansen skrev Søndag den 23. marts 2003 18:38 i
dk.edb.system.unix:

> Under "General Setup" finder du "Power Management support". Herunder
> finde du ACPI og APM, som er to forskellige systemer til strømstyring
> (ACPI desuden en hel del andet).

Du mener når jeg køre øhe "make xconfig" så under "General Setup"?
Nej, der står ikke noget om APM, der, har heller ikke kunnet finde det
andet sted i den menu oversigt,,,

Ivar Madsen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-03-03 01:46

> Du mener når jeg køre øhe "make xconfig" så under "General Setup"?
> Nej, der står ikke noget om APM, der, har heller ikke kunnet finde det
> andet sted i den menu oversigt,,,

Den står som "Advanced Power Management" her.

/Rasmus

Because I don't want to force you to follow my philosophy, even though
it happens to be the only possible correct philosophy.
-- Ted Lemon