Printer RedHat
Fra : Søren

Dato : 22-03-03 12:59

Der anvendes RedHat 7.3 hvor der fra installationen ikke var konfigureret en
printer, men det skal der gøres nu. Jeg logger ind som root, vælger
systemindstillinger og derefter CUPS printer configuration. Printeren er en
Epson stylus color 880. Printeren er koblet på min router (D-link DI 704P)
så printning skal ske via 192.168.0.1, som er routerens IP adresse på
LAN'et.

I CUPS kan jeg vælge, om der skal udskrives til AppSocket/HP JetDirect,
Internet Printing protol (HTTP), Internet Printning protokol (IPP), LPD/LPR
host or printer, nogle numrede parallel porte - serial porte eller som USB
printer. Mit spørgsmål går her på hvilket valg, jeg skal foretage (skal det
være http??) og sekundært bliver der spurgt om enhedens URL (device url) som
jeg også er lidt i tvivl om.

Jeg har på en windows (w2000pro) installeret software fra en CD, der fulgte
med routeren for at sætte printserveren op, men windows maskinen behøver vel
ikke at køre for at jeg kan printe ud fra RedHat ... ?

/Søren

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 22-03-03 14:03

Søren wrote:
> [...]
> Epson stylus color 880. Printeren er koblet på min router (D-link DI 704P)
> så printning skal ske via 192.168.0.1, som er routerens IP adresse på

Kender ikke routeren, men hvis den er delt via windows fildeling, kan du
installere samba. Derefter har du muligheden for at vælge printer på
windows computer i cups.

/Esben

Fra : Erland Eckerberg

Dato : 23-03-03 14:34

"Søren" <sorenh@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> være http??) og sekundært bliver der spurgt om enhedens URL (device url)

Hej Søren !

Jeg har haft en lignende udfordring. Hvis du vælger lpd/lpr skal din url
være 192.168.0.1/lp1 ( lp1 skal være det routeren kalder sin port. Herefter
skal du bare indlæse driver til epsonen.

Venlig hilsen Erland