Ændre partitionsstørrelse i Linux?
Fra : Filip Skjerning

Dato : 21-03-03 17:01

Hej.
Jeg har for nylig fået sat en lille Linux-maskine op (SuSE 7.2), men jeg er
sluppet lidt uheldigt fra fordelingen af partitionernes størrelse, idet jeg
nu har ca. 850 MB ledig på /boot, men stort set intet ledigt på /usr
Er der en (nem) måde at ændre det på, så jeg kan flytte noget af pladsen fra
boot til usr?

--
Venlig hilsen

Filip Skjerning
Hjemmeside: http://skjerning.net
Måløv IMU: http://www.nuk.dk JesusNet: http://www.jesusnet.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-03-03 17:17

Filip Skjerning skrev Friday 21 March 2003 17:00 i dk.edb.system.unix:

> [...]
> nu har ca. 850 MB ledig på /boot, men stort set intet ledigt på /usr
> Er der en (nem) måde at ændre det på, så jeg kan flytte noget af pladsen fra

Er det nabopratitioner?

Ivar Madsen

Fra : Filip Skjerning

Dato : 23-03-03 21:06

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Er det nabopratitioner?

Jeg har ikke lige kunnet finde ud af, hvordan man ser det???

På forhånd tak (siger en nybegynder...)

- Filip

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-03-03 22:10

Filip Skjerning wrote in <b5fcr6$bgm$1@sunsite.dk>:
> jeg er sluppet lidt uheldigt fra fordelingen af partitionernes størrelse,

Programmet "parted" er mit foretrukne program til at ændre størrelse på
partitioner, uden at miste indholdet.

--
Mvh.

Niels Andersen