Filer fra LinuxISO.org
Fra : Niels Weyhe.

Dato : 20-03-03 22:56

Hvilken en af Mandrake skal jeg hente? Og hvilken er dansk?

Jeg skal til at gøre klar til at prøve lidt igen. Jeg starter stort set som
nybegynder med Linux, men har da noget tjek på pc, og lidt Unix-sprog har
jeg lært...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 20-03-03 22:55

Niels Weyhe. wrote:

> Hvilken en af Mandrake skal jeg hente? Og hvilken er dansk?

9.0. Dansk vælger du under installationen.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Niels Weyhe.

Dato : 20-03-03 23:41

> 9.0. Dansk vælger du under installationen.

Tak

Niels

Fra : Frank Jørgensen

Dato : 21-03-03 12:28

On Thu, 20 Mar 2003 22:54:56 +0100, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk>
wrote:

>9.0. Dansk vælger du under installationen.

Hvis du har is i maven, skulle Mandrake 9.1 være på gaden i løbet af
ganske få dage.

--
Frank Jørgensen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 21-03-03 12:29

Frank Jørgensen wrote:

> Hvis du har is i maven, skulle Mandrake 9.1 være på gaden i løbet af
> ganske få dage.

WEee, jeg venter spændt selv på den! Jeg troede der ville gå længere tid,
men nej?

Fra : Niels Weyhe.

Dato : 21-03-03 15:32

LOL... Nu har jeg næsten hentet det hele LOL.

Jeg skal laver en masse andet i weekenden, så nu se vi på mandag. Måske jeg
burde kigge på Debian fra start, men jeg tvivler på, at jeg skifter det hele
så hurtigt. Debian skulle jo være kanon til Server, så vidt jeg har
forstået. Men min tanken var, at tage 2 pc'er nu, og så lege, og give
børnene lov at lege, og så senere gå et skridt videre. Og med Serveren, da
var det måske en god ide, at vente, og så prøve at finde en der virkelig har
lyst til at lege, når vi flytter ned ved Åbenrå/Kruså...

Jeg henter det sidste nu, og læser det jeg får tid til i weekenden. Og
mandag får jeg så nok tid til at læse råd, og svare indlæg igen. Mine
stress-timer starter om få minutter, og forsætte til omkring kl. 23, og så
vil jeg nok gerne sov. Skal op kl. 5.30 i morgen...

Niels

"Frank Jørgensen" <gajda@hvisduspammermådudø.hum.sdu.dk> skrev i en
meddelelse news:5mtl7v0qk3esv4b6eldnqg0gv3dpg3dhal@4ax.com...

Fra : Niels Weyhe.

Dato : 24-03-03 08:39

> Hvis du har is i maven, skulle Mandrake 9.1 være på gaden i løbet af
> ganske få dage.
>
> --
> Frank Jørgensen

Er det den der ligger her? ;
http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=29
Niels

Fra : Frank Jørgensen

Dato : 25-03-03 15:09

On Mon, 24 Mar 2003 08:38:30 +0100, "Niels Weyhe." <niels@weyhe.dk>
wrote:

>Er det den der ligger her? ;
>http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=29
>Niels

Nej. Mandrake er begyndt at rulle RC3 (release candidate 3) ud på
deres mirrors. De har tidligere annonceret, at der kun skulle være 2
RC'er, og da de tidligere har lavet et tilsvarende nummer, vil jeg (og
flere andre) tro, at der reelt er tale om den endelige version.

--
Frank Jørgensen

Fra : Niels Weyhe.

Dato : 25-03-03 19:25

> [...]
> RC'er, og da de tidligere har lavet et tilsvarende nummer, vil jeg (og
> flere andre) tro, at der reelt er tale om den endelige version.

Ok, en bata Men jeg kunne hente RC3, det tager jo ikke så lang tid igen.

Jeg fik i øvrigt lige prøvet 9.0 på en AMD 500 MHz (er det ikke K2 det
hedder), men det var da dødens pølse. Jeg har også før fået at vide, at den
udgave, som vi har i det beboerhus er noget ´*bip*censur*

Skulle det ikke normalt kunne køre på en 500 MHz? Jeg har selv to meget
velfungernde Intel 500 MHz, en Celeron 633 MHz og en EB 600 MHz, som var
tanken at prøve på...

Det så ellers flot ud, men jeg gad ikke rode med noget særligt, når maskiner
var for svage...

Niels

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-03-03 19:28

Niels Weyhe. wrote:

> Skulle det ikke normalt kunne køre på en 500 MHz? Jeg har selv to meget
> velfungernde Intel 500 MHz, en Celeron 633 MHz og en EB 600 MHz, som var
> tanken at prøve på...

På min gamle K6-2 500 kører det glimrende uden X (har ikke prøvet med) og på
min forhenværende Duron 700 kørte det flydende med KDE3. Det er faktisk
ikke ret hurtigere på min nuværende 1700+.

Det kommer nok også an på RAM. På min 500 er der 128MB og på 700'eren var
der 512 og der er ligeså 512 på den jeg bruger nu.

Fra : Niels Weyhe.

Dato : 25-03-03 19:58

> [...]

> Det kommer nok også an på RAM. På min 500 er der 128MB og på 700'eren var
> der 512 og der er ligeså 512 på den jeg bruger nu.

Der er 256 MB RAM, men der er selvfølgelig med X. Problemet opstår i samme
øjeblik, at jeg åbner spil. ikke back-gammon, men nogle af dem med lidt
animation på.

Maskiner er noget aopen, 500 MHz k2, 256 MB Ram, mx 200 Geforce,
SoundBlasterPCI 128 og et billigt netværks-kort. Vi har desværre ikke så
mange penge i huset, for jeg ønsker et pr. store Dell-maskiner til de unge.

Jeg kunne selvfølgelig prøve på en af mine egne i weekenden....

Niels

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-03-03 13:28

Niels Weyhe. wrote:

> Der er 256 MB RAM, men der er selvfølgelig med X. Problemet opstår i samme
> øjeblik, at jeg åbner spil. ikke back-gammon, men nogle af dem med lidt
> animation på.

Hmm, det burde ikke været noget problem synes jeg nok.

> Jeg kunne selvfølgelig prøve på en af mine egne i weekenden....

Ja det kan ikke skade. Jeg mangler lige CD3 af MDK 9.1 så skal det afprøves

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 20-03-03 23:19

On Thu, 20 Mar 2003 22:56:26 +0100, Niels Weyhe. wrote:

> [...]
> nybegynder med Linux, men har da noget tjek på pc, og lidt Unix-sprog har

Hvad med at hente de tre iso'er på:

ftp://sunsite.dk/pub/os/linux/mandrake/iso/

Fra : Niels Weyhe.

Dato : 20-03-03 23:41

> Hvad med at hente de tre iso'er på:
>
> ftp://sunsite.dk/pub/os/linux/mandrake/iso/

Fordel ? Jeg er nemlig begyndt, men det betyder ikke så meget om det er
i dag eller i morgen...

Niels

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 20-03-03 23:45

On Thu, 20 Mar 2003 23:40:46 +0100, Niels Weyhe. wrote:

> Fordel ? Jeg er nemlig begyndt, men det betyder ikke så meget om det er
> i dag eller i morgen...
>
> Niels

sunsite.dk ligger i Danmark, så det går formenteligt hurtigere. Jeg ved
ikke hvor linuxiso.org ligger, men hvis du er igang med at hente og det
kører fornuftigt betyder det selvfølgelig ikke det store. Du kan
selvfølgelig hente det image du er i gang med færdig og så hente resten på
sunsite.dk, men nu undervurderer jeg nok din evne til at tænke selv.

Fra : Niels Weyhe.

Dato : 21-03-03 10:47

> [...]
> selvfølgelig hente det image du er i gang med færdig og så hente resten på
> sunsite.dk, men nu undervurderer jeg nok din evne til at tænke selv.

***lol*** Ja, jeg må jo indrømme, at jeg faktisk har været med på pc'ens
verden, så længe, at jeg burde at have gjort mere ud af Linux. Jeg har
prøvet det et par gange, men har følt mig for stresset til at forsætte. Jeg
var med på G7000, VIC20, ZX-Spetrum osv., så jeg ved da også en lille bitte
smule om Unix commandoer. Jeg køre i dag et netværk hjemme, hvor der ofte er
mellem 10 og 12 pc'ere oppe og køre, og det er vel og mærke mine egne. Jeg
er ved at omkofigurer det hele, med 4 nye 1700 MHz, og så ryger de sidste
500 MHz ud af systemet. Jeg har kunne køre CounterStrike på 450 MHz, med
Windows 2000, i så fornuftig hastighed, at de unge gad at spille på det, men
nu fandt jeg lige lidt penge frem. Mine 500 eller 600 MHz vil jeg så have
Linux på, og måske (dte er da meningen) forsætte senere. Det værste er, at
jeg forventer at flytte senest i sommeren, så det giver lige lidt rod/pause,
men min server (Windows 2000 BackOffice) må bare ikke være en eneste dag

Jeg har selv et lille firma, så det er en del af grunden til de mange pc'er.
Og så at jeg er socialt ind i de unge omkring mine egne 4 børn... Med Linux,
så skulle der blive råd til mere hardware

Niels

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-03-03 07:32

Niels Weyhe. wrote:

> [...]
>
> Jeg skal til at gøre klar til at prøve lidt igen. Jeg starter stort set
> som nybegynder med Linux, men har da noget tjek på pc, og lidt Unix-sprog

Hvis ikke du vil l ave en install over nettet, hvilket er hurtiger, end at
hente iso filerne, og så brænde dem på CD, så vil jeg forslå
http://www.klid.dk/sw/mandrake-iso/dansk/ fordi den bug der gør at Mandrake
9.0 ikke er så god til Dansk under install er rettet.

Prøv at kik på http://www.klid.dk/sw/mandrake-iso/dansk/ der står der noget
om install over nettet, og konklutionen iøvigt er

| Du sparer derfor ca 18 timer på denne måde

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-03-03 09:02

Ivar Madsen wrote:

> Prøv at kik på http://www.klid.dk/sw/mandrake-iso/dansk/ der står der
> noget om install over nettet, og konklutionen iøvigt er

Den er til at blive tosset af, men hvis du henter fra

www.klid.dk
/sw/mandrake/9.0

så finder den selv udaf at tilføje noget mere, og kan finde filerne den
skalbruge,,,

Ivar Madsen

Fra : Niels Weyhe.

Dato : 21-03-03 10:49

> [...]
>
> www.klid.dk
> /sw/mandrake/9.0
>
> så finder den selv udaf at tilføje noget mere, og kan finde filerne den

Tid er ikke vigtig, og jeg hentede de 1850 MB på under 5 timer, så det
betyder hellere ikke noget, men jeg kigger lige om jeg skal hente om, for
selvfølgelig er det rart, at fejl er rettet

Niels