Regning i shell script
Fra : Martin Hansen

Dato : 20-03-03 15:47

Kan nogen pege på hvordan man regner i et shell script.
Eksempel:
et script der for hver kørsel skal skrive en ny fil, filnavnet er et
fortløbede nummer.
fil001
fil002
fil003

jeg tænker at det aktuelle nummer er gemt i en fil alá
#cat current
004

Martin Hansen

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-03-03 17:59

Martin Hansen <mah_news@danfoss.com> writes:

> Kan nogen pege på hvordan man regner i et shell script.

Læs expr(1) for at regne og printf(1) for at formatere dine tal
bagefter.

Selv tror jeg ret hurtigt jeg ville skifte til perl eller ruby hvis
ikke beregningsdelen var minimal i forhold til ting som shell er bedre
til end disse sprog.

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg

Fra : Dennis Friis

Dato : 20-03-03 18:08

"Martin Hansen" <mah_news@danfoss.com> wrote in message
> Kan nogen pege på hvordan man regner i et shell script.
> jeg tænker at det aktuelle nummer er gemt i en fil alá
> #cat current
> 004

#!/bin/sh
C=`cat current`