Nulstille SQL server - Haster
Fra : TH

Dato : 24-03-03 13:24

Hej NG,

MS SQL Server 7.

En eller anden (det lader vi ligge) har gjort følgende:

1. Slettet "builtin/administrators" fra SQL serveren.
2. Slettet "sa"

Dette betyder at selvom SQL serveren kører med NT-auth, så kan
server-administratoren ikke administrere SQL serveren. Der eksisterer
tilsyneladende ikke en bruger som har "sysadmin" som rolle.

Løsning: Så vidt jeg kan læse mig til er løsningen at geninstallere SQL
serveren. Jeg er fløjtende ligeglad med brugere på serveren. Det vigtige er
de ca 10 databaser som ligger. Så til spørgsmålet: Kan jeg re-installere SQL
serveren for på den måde at få standard bruger/grupper? Og vil det slette
mine databaser?

Evt. forslag er _meget_ velkomne.

--
TH