Opsætning af tørrerumbler i kælder
Fra : Claus Dan Pedersen

Dato : 27-03-03 07:53

Hej

Jeg skal have sat en tørretumbler op i vores kælder. Tumbleren skal

a) sætte op på en betonforhøjning, som vi skal have støbt. Hvordan gøre vi
dette lettest og er der noget vi skal være opmærksom på?
b) have aftræk til gården. Evt. gennem rude eller væg. Nogle hints eller
problemer i denne forbindelse?

Mvh
Claus D. P.

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 27-03-03 14:59

"Claus Dan Pedersen" <cdpe@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> dette lettest og er der noget vi skal være opmærksom på?
> b) have aftræk til gården. Evt. gennem rude eller væg. Nogle hints eller

En tørretumbler er normalt ikke særlig tung. Behøver det at være et støbt
fundament?
Hvad med en god trækonstruktion? - Den er vel nemmere at gå til...

--
Erik Rudbeck
Cleanup my address before replying by mail

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 27-03-03 21:56

En tørretumbler er normalt ikke særlig tung. Behøver det at være et støbt
fundament?
Hvad med en god trækonstruktion? - Den er vel nemmere at gå til...

Enig! og så kan man jo lave en skuffe en i denne konstruktion.

Thorleif.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 27-03-03 22:33

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad med en god trækonstruktion? - Den er vel nemmere at gå til...
>
> Enig! og så kan man jo lave en skuffe en i denne konstruktion.

Tja, jeg vil nok fylde den op med noget cement...

Men angående hullet, så lav det i væggen. I kan leje en hulborer i et
byggemarked.
Husk at tætne godt og grundigt.

\MK

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-03-03 23:18

On Thu, 27 Mar 2003 07:52:42 +0100, "Claus Dan Pedersen"
<cdpe@mail1.stofanet.dk> wrote:

>a) sætte op på en betonforhøjning, som vi skal have støbt. Hvordan gøre vi
>dette lettest og er der noget vi skal være opmærksom på?

GDS-bladet havde sidste år et tørretumbler/vaskemaskine-projekt, hvor
begge dele blev placeret på et fundament af multiplader. Meget
nydeligt og praktisk, god arbejdshøjde. Husker ikke hvilket nummer,
men du kan finde det på biblioteket.

Lars