Genr. hjælp til layer
Fra : Nikolaj Aarestrup Hv~

Dato : 26-03-03 20:50

Hej
Jeg har i noget tid arbejdet med asp og har nogenlunde styr på
det... problemet er at jeg nu skal til at lave en side med
layers, og ved absolut intet på det punkt. Nogen der kender en
god guide?
Mvh.
Nikolaj

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-03-03 22:15

Nikolaj Aarestrup Hviid <nikolaj@studiestar.dk> writes:

> [...]
> det... problemet er at jeg nu skal til at lave en side med
> layers, og ved absolut intet på det punkt. Nogen der kender en

Der er ikke noget der hedder "layers" mere. Layers, lavet med
<LAYER>-tagget, fandtes i Netscape 4, men det var også den sidste
browser der godkendte det tag.

Der er nogen der stadig kalder absolut placerede elementer for
"layers", og det kan være det er det, du skal have fat i.

Sådan et "layer" er typisk et <DIV>-element der er placeret
med CSS. Du kan læse om CSS (og en del om placering af bokse)
i html.dk's CSS-tutorial:
<URL:http://www.html.dk/tutorials/css/>
og noget specifikt om design med div'er i html-faq'en:
<URL:http://www.html-faq.dk/2003.asp>

Placering med CSS har ikke noget med clientside-programmering at gøre
(med mindre du vil bruge Javascript til at flytte rundt på dine
div'er). Derfor sætter jeg Followup-To (FUT) til d.e.i.webdesign,
så svar på denne besked ender i den gruppe. Hvis du faktisk har
spørgsmål om Javascript, så ignorer FUT'en.

/L

Fra : Nikolaj Aarestrup Hv~

Dato : 27-03-03 15:25

Jo tak det var nok mere det med skiftende placering jeg havde håbet at
finde... altså fx hvordan man med javascript ændre placeringen så hvis
browser viduet ædre sig så følger menuen (et <div> tag) med