Hjælp til If sætning
Fra : Jon Vibe

Dato : 26-03-03 16:07

Hej ASP'ere

Jeg er igang med en IF-sætning med to IF'er. Men har prblomer med
at få dem sat sammen. Hvilket jeg er nød til da den ene
IF-sætning stopper før den anden

<%
If rs3("Aar") = rs2("Aar")

And If..................KAN MAN DET?

ucase( prevHusnr) <> ucase(rs2("husnr")) then
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-03 16:16

"Jon Vibe" <jon@vibedesign.dk> wrote in message
> Hej ASP'ere
>
> Jeg er igang med en IF-sætning med to IF'er. Men har prblomer med
> at få dem sat sammen. Hvilket jeg er nød til da den ene
> IF-sætning stopper før den anden

du kan køre den ene først og opfylder den dine ønsker, så kan du køre nr 2.

If rs3("Aar") = rs2("Aar") then
' if nr 2
If ucase( prevHusnr) <> ucase(rs2("husnr")) then
' handling for if nr to starter herunder
** noget kode ***
'stop nr 2
end if
'stop if nr 1
end if

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jon Vibe

Dato : 26-03-03 16:40

Hej igen
Det køre egentligt udemærket! Men..
Det jeg vil er at få det til at se ud som nedenstående, men den stopper ved
aar2. Den viser aar2 men ikke husnr for aar2.
aar1
husnr1
husnr2
husnr3
aar2
husnr1
husnr2
husnr3
OSV....
<%
prevAar = ""
Do While Not rs3.EOF
%>

<%
if ucase( prevAar) <> ucase(rs3("aar")) then
%>

<%
prevHusnr = ""
Do While Not rs2.EOF
%>

<%
If rs3("Aar") = rs2("Aar") THEN
%>

<%
[...]

rs2.MoveNext
Loop
%>

<%
prevAar = ucase(rs3("aar"))
end if
rs3.MoveNext
Loop
%>

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-03 16:53

> [...]
ved
> aar2. Den viser aar2 men ikke husnr for aar2.

Du er jo kommet til rs2.EOF, derfor stopper den når den kommer dertil anden
gang.

Jeg mener at du kan bruge move.first for at få den til at løb igennem igen,
men her er min viden ikke bred nok. Prøv dig frem eller spørg igen.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-03-03 16:29

Jon Vibe <jon@vibedesign.dk> skrev:

> [...]
>If rs3("Aar") = rs2("Aar")
>
>And If..................KAN MAN DET?
>
>ucase( prevHusnr) <> ucase(rs2("husnr")) then

Syntaksen for IF-statements er

if BETINGELSE_1 OR/AND BETINGELSE_2 THEN
ELSE
END IF

dvs

if 1=2 OR 1=3 then