En farvet spalte som baggrund
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-03-03 15:18

Hm. På siden <http://damu.dk/ungopera/ws/> har jeg forsøgt at lave
højre spalte farvet. Oven på denne spalte placeres så en menu der
lapper lidt ud over spalten.

Det nuværende forsøg ser nogenlunde ud i Mozilla og Opera, men
virker slet ikke i IE. Jeg har prøvet at lade baggrunden på body og
html være blå og så putte teksten i en hvid div - det virker
nogenlunde i IE, men ikke i de andre to (den blå baggrund dukkede
også op i toppen uanset hvad jeg gjorde).

Den nuværende model har også det problem at baggrundsfarven (i
Opera og Mozilla) forsvinder når man scroller.

Hvad skal man skrive for at få en fast farvet spalte i højre side?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 26-03-03 20:23

> Hvad skal man skrive for at få en fast farvet spalte i højre side?
Kan du ikke prøve at lave det som et baggrundsbillede, som du så ber
om at starte et passende stykke fra højre, og som kun fortsætter
nedaf?

> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-03-03 23:28

Thomas Dybdahl osv skrev i html-gruppen:

> Kan du ikke prøve at lave det som et baggrundsbillede,

Til body eller til en underelement?

Lige nu er jeg mest stemt for at finde en javascriptløsning hvor
jeg sætter højden på min div efter højden på body. Er der nogen der
kan hjælpe med et script der finder højden på body-elementet? Det
skal helst være et der virker i Mozilla, Opera og IE - til gengæld
betyder det ikke så meget med Netscape 4, da NS4-brugere alligvel
får serveret et simplere css-ark.

Jeg flytter lige tråden til clientsidegruppen.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT)[1] er sat til: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
1) <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Harder

Dato : 26-03-03 23:45

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT)[1] er sat til:
> <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside> Svar på dette indlæg
> henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der 1)

Nej, det virkede ikke. Du har sat opfølgning til *begge* grupper.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 09:43

Jesper Harder skrev:

> Nej, det virkede ikke. Du har sat opfølgning til *begge*
> grupper.

Nej.

Uddrag fra headeren på

| Newsgroups: dk.edb.internet.webdesign.html,dk.edb.internet.webdesign.clientside

Hvad er der galt?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Harder

Dato : 27-03-03 17:32

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> Nej.

Du har ret. Jeg (eller rettere min klient) ser syner.