7 dødssynder og Frisko
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-03-03 12:57

Så I Viborg-præsten der var sure på Frisko (http://www.frisko.dk), fordi de
gør grin med de 7 dødssynder i deres nye reklame.

Har hun ret, eller tager hun det for personligt?

Jesper

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 26-03-03 13:06

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Jeg personligt køber ikke deres produkter før de is er taget væk fra disken.
Jeg opfordre alle andre til at gøre det samme.
Med kærlig hilsen fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/ min hjemmeside
http://www.into.dk/to/to.php Troens ord Brande.
http://www.kc-herning.dk/ kristen center Herning.
http://www.oplevjesus.dk Jesus huset Herning.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 26-03-03 14:39

> Så I Viborg-præsten der var sure på Frisko (http://www.frisko.dk), fordi
de
> gør grin med de 7 dødssynder i deres nye reklame.
På deres hjemmeside er der mulighed for at sende besked til dem, send en
protest mod isene opkaldt efter de 7 dødssynder.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .

Fra : TBC

Dato : 26-03-03 14:39

> Så I Viborg-præsten der var sure på Frisko (http://www.frisko.dk), fordi
de
> gør grin med de 7 dødssynder i deres nye reklame.
>
> Har hun ret, eller tager hun det for personligt?

Han tager det imho for personligt.

Det eneste jeg syntes man kan bruge det til er en konstatering af den
mentalitet der er den gældende i verdenen idag. At man professionelt og
effektivt kan reklamere virkningsfuldt på denne måde, bekræfter blot den
åndelige og mentale tilstand verdenen befinder sig i, hvor mentaliteten
først og fremmest handler om opfyldelse af *egne* behov og drifter. Det er
helt i tråd med den sataniske mentalitet som kristne også opfatter er den
herskende i verdenen i dag, og som vi har en forventning om at den ville
være på basis af bibelens ord. (f.eks 2.Tim kap. 3:2-4) Faktisk er det ikke
meget forskelligt fra stort set alle andre reklamer, her er det bare udtrykt
mere utvetydigt og "provokerende" afhængigt af ens temperament om man vil.

Hvorfor jeg personligt ikke har nogle samvittigheds problemer med at spise
nogle af disse is kan du læse i den nylige tråd "synd og gud"
news:3e80acc4$0$4340$d40e179e@nntp03.dk.telia.net . Dog vil jeg forsøge at
være opmærksom og være følsom overfor hvem jeg måtte spise dem sammen med,
så jeg ikke er til anstødelse eller "snublen eller fald" for andre og deres
samvittighed. (1 Kor kapitel 8; Fil 1:8-11) Men jeg forudser ingen problemer
i den henseende i min omgangskreds.

Det eneste "problem" jeg reelt ville kunne forudse, er hvilken mentalitet
det vil kunne lykkedes de underfundige reklamer at skabe i mit sind, når og
mens man nyder isene, og det kunne da måske godt få mig til at vælge et
andet produkt. ....Meeen nu er det jo heller ikke enhver is-boks der er
fyldt af synder ....allerhøjest fristelser

TBC

Fra : TBC

Dato : 26-03-03 15:01

> Så I Viborg-præsten der var sure på Frisko (http://www.frisko.dk), fordi
de
> gør grin med de 7 dødssynder i deres nye reklame.
>
> Har hun ret, eller tager hun det for personligt?

Nu så jeg ikke Viborg-præsten der var sur, så det kan jeg egentligt ikke
udtale mig om.

Det eneste jeg syntes man kan bruge reklamerne til er en konstatering af den

Fra : Niels Peter

Dato : 26-03-03 15:07

Jesper Nielsen wrote:
> Så I Viborg-præsten der var sure på Frisko (http://www.frisko.dk),
> fordi de gør grin med de 7 dødssynder i deres nye reklame.
>
> Har hun ret, eller tager hun det for personligt?
>
> Jesper

Hvis Viborgpræsten er protestant, har hun ikke noget at være sur over,
for de syv dødssynder er en katolsk opfindelse.

Niels Peter

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-03-03 16:26

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> mælte sligt:

>Hvis Viborgpræsten er protestant, har hun ikke noget at være sur over,
>for de syv dødssynder er en katolsk opfindelse.

Så eftersom det at opfatte vrede, hovmod, forfængelighed, skinsyge, havesyge,
frådseri og begær som særligt slemme synder som bekendt er en katolsk
forteelse, så kan protestantiske præster ikke have noget imod, at disse syv
bliver markedsført...?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Så fat at kristendommen ikke er en lovreligion."

Fra : Niels Peter

Dato : 26-03-03 17:25

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:
> [...]
> en katolsk forteelse, så kan protestantiske præster ikke have noget
> imod, at disse syv bliver markedsført...?

Eftersom alle mennesker synder, og der intet belæg i skriften er om, at
nogle synder er værre end andre, kan man vel nok være ligeglad med, at
der gøres grin med noget, man egentlig synes, er noget teologisk vrøvl?

Niels Peter

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-03-03 18:59

> [...]

>nogle synder er værre end andre, kan man vel nok være ligeglad med, at
>der gøres grin med noget, man egentlig synes, er noget teologisk vrøvl?

Det *kan* man da godt, hvis man opfatter kampagnen som om at der gøres nar med
katolicismen, men det er næppe tilfældet her. Uden at kende tilfældet ville
jeg formode, at det, den gode præstinde var blevet "sur" over, var, at man
gjorde reklame for *synder*. Som "TBC" allerede har påpeget, så er det jo et
glimrende eksempel på, hvor gennemført anti-kristen tidsånden er.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"[...] Den enkelte Moabit er ikke et Udsnit af en Masse moabitiske
Individer, men en Aabenbarelse af »Moabithed«, ligesom den enkelte Ko

Fra : Niels Peter

Dato : 26-03-03 19:19

> [...]
> blevet "sur" over, var, at man gjorde reklame for *synder*. Som "TBC"
> allerede har påpeget, så er det jo et glimrende eksempel på, hvor

Ja, hvis man er fuldstændig humorforladt og desuden tror, folk nu om
dage henter deres åndelige inspiration i isreklamer. Og hvis det står så
galt til, er det lige før, det er for sent at gøre noget ved det.

Niels Peter

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-03-03 19:42

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> mælte sligt:

>Ja, hvis man er fuldstændig humorforladt og desuden tror, folk nu om
>dage henter deres åndelige inspiration i isreklamer.

Det er givetvis tilfældet med adskillige præster.

>Og hvis det står så galt til, er det lige før, det er for sent at gøre noget
>ved det.

Det er afgjort for sent.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Når nu den højtkultiverede Europæer finder det umuligt at tænke sig
der skulle være liv eller ånd i ting og i mennesker af en helt anden

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-03-03 16:29

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> mælte sligt:

>Har hun ret, eller tager hun det for personligt?

En præst i Viborg er sur på Frisko, fordi de markedsfører deres nye is med
navne taget fra de klassiske syv dødssynder. Har hun ret?

Øhmm... i hvad? Hvis Pia Kjærsgaard bliver statsminister efter næste valg,
bliver jeg sur. Har jeg ret?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Oj, det er en hel vild sej stemning.
Jeg får helt lyst til at tage en hat på."

Fra : Dennis Enøe

Dato : 26-03-03 17:59

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
> Har hun ret, eller tager hun det for personligt?

Tja, hvor kan man læse hende holdning og hvor kan man
se noget om disse is? der er ingtet på deres hjemmeside.

Dennis

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-03-03 18:14

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
>
> Tja, hvor kan man læse hende holdning og hvor kan man
> se noget om disse is? der er ingtet på deres hjemmeside.
>
> Dennis

Jo, der er en popup på når man går på http://www.frisko.dk

Jesper

Fra : KdCon

Dato : 26-03-03 19:52

Ja for den da!! Jeg har lige købt syv kasser af slagsen!! En for hver synd
og for den hvor er de søde og kolde. Bed til at jeg må vinde præmien.

Jesus Jensen

Ps. Selv om jeg ikke har meget tiltro til at jeres bønner virker bedre en
kaffe!!