MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sletning af fil
Fra : Anders

Dato : 26-03-03 00:34

Jeg har en fil (videoclip) på 130 mb, som jeg vil slette, men når jeg prøver
på at slette den, siger den fejl, og at filen ikke kan slettes, fordi den
bruges af en anden bruger, eller program, og jeg skal afslutte, eller lukke
for det der bruger det, og prøve igen.

Nu ligger det så bare såden at der ikke er noget der bruger den fil, og der
er ikke andre brugere på min computer, så hvorfor kan den ikke slettes, og
er der andre måder at slette den fil på uden den kommer med den fejl.

Kan kun sige en ting, for helvede hvor er Windows XP ved at gå mig på
nerverne.

--
/Anders

slet FJERN i min email

Fra : Per

Dato : 26-03-03 08:01

"Anders" <andos@tdcadslFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der andre måder at slette den fil på uden den kommer med den fejl.
>
> Kan kun sige en ting, for helvede hvor er Windows XP ved at gå mig på

Hej

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand, så
tror jeg du kan slette filen

Mvh
Per

Fra : XoDeus

Dato : 26-03-03 08:46

Dette skyldes at windows XP forsøger på at læse informationerne ud af
filen. Hvis filen ikke er helt færdig med at blive hentet eller at der
mangler noget af filen vil der gå længere tid før xp har fundet ud af
at lade den være! Du kan lade din XP stå i mappen i min 2 minutter og
forsøg på at slette den. Hver gang du forsøger at slette den og det
ikke lykkes vil XP starte forfra med at undersøge filen.
Du kan prøve om du kan omdøbe den først, hvis ikke dette hjælper kan
du bruge Total Commander den skal nok hjælpe Dig!

--
Your mouse has moved. Windows NT must be restarted for the change to take effect. Reboot now? [ OK ]

Fra : Peter

Dato : 26-03-03 13:55

"XoDeus" <xodeus@gmx.net> wrote in message
> [...]
> Du kan prøve om du kan omdøbe den først, hvis ikke dette hjælper kan
> du bruge Total Commander den skal nok hjælpe Dig!

Og hvis du ikke gider at bruge Total Commander (no offence - kender ikke
programmet) kan du gå i Run og skrive CMD - altså starte 'DOS' som det hed i
gamle dage.
Derefter går du i Run igen og skriver taskmgr.
Afslut Explorer. Nu har du kun din DOS tilbage. Hop ind i biblioteket hvor
din fil ligger og slet den med del - kommandoen.
Start Explorer igen ved at skrive Explorer i DOS
Dette er en lidt ulækker måde at gøre det på og personligt kan jeg ikke li'
den men nogle gange er jeg tvunget til at bruge den når jeg arbejder med
store filer =)

Hilsen fra Peter

Fra : Pico

Dato : 26-03-03 16:33

Peter wrote:
> [...]
> Dette er en lidt ulækker måde at gøre det på og personligt kan jeg
> ikke li' den men nogle gange er jeg tvunget til at bruge den når jeg

Er det ikke en lidt "kringlet" måde at gøre det ? Jeg har endnu ikke oplevet
at der har været filer jeg ikke har kunnet slette fra komandopromten i
Win XP. Jeg starter den bare fra Start/Programmer/Tilbehør. Det har så
også den fordel at den grafiske flade i Windows står bagved og du kan
se hvor filen ligger så man undgår at huske mappenavne osv.
Pico
Husk at fjerne SPAM i E-mail adressen