Polar pulsmåler
Fra : Jimmy

Dato : 25-03-03 18:40

Hej

Jeg har et Polar S710 men har mistet min pulsmåler (senderen til brystet).

En ny koster 500 og så kan jeg lige så godt købe et brugt Polar med alt til.

Jeg har kig på et Polar Protrainer XT

1) Er det bedre end S710 (kan ikke finde det på deres danske hjemmeside)
2) Er senderen af typen T61 som til S710?

Mvh
Jimmy

Fra : Peter M.

Dato : 25-03-03 20:16

Hej Jimmy
Dit Polar koster 1725,- + forsendelse, som det billigste jeg kan finde.
XT er en ældre model. Tror nok, at 710 afløste den model.
Efter min mening er det klart det bedste og billigste at købe en ny sender.
Det er jo et super lækkert pulsur du har.
Mvh
Peter

Fra : Jimmy

Dato : 25-03-03 20:22

"Peter M." <pm@pm.dk> wrote in message
> Hej Jimmy
> Dit Polar koster 1725,- + forsendelse, som det billigste jeg kan finde.
> XT er en ældre model. Tror nok, at 710 afløste den model.

Ah ok - Så er jeg *slet* ikke interesseret i XT!
Heller ikke på deres amerikanske hjemmeside kunne jeg finde det på
produktlisten, hvilket godt kunne tyde på, at det er udgået.

> Efter min mening er det klart det bedste og billigste at købe en ny
sender.

Ja men det er sq trist at give 500 for en sender!
Tanken var at finde et brugt ur, snuppe senderen og sælge uret til en der
har smadret sit ur

> Det er jo et super lækkert pulsur du har.

Ja for Søren da!
Jeg er også meget tilfreds med det.

Mvh
Jimmy

Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 26-03-03 12:54

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote in message news:<y%1ga.141$2P7.53@news.get2net.dk>...
> Ja men det er sq trist at give 500 for en sender!
> Tanken var at finde et brugt ur, snuppe senderen og sælge uret til en der
> har smadret sit ur

Vil det ikke give mening at se på:
http://listings.ebay.de/aw/plistings/list/category12298/index.html?from=R11

Der vil du kunne finde et brugt ur billigt og vil kunne bruge senderen
derfra med din S710i.

Vær evt. opmærksom på at få undersøgt, hvordan Polars OwnCode koncept
fungerer, så du undgår evt. kompatibilitetsproblemer.

Mvh,

Jakob

Fra : Jacob Blirup Larsen

Dato : 26-03-03 11:54

> [...]
>
> En ny koster 500 og så kan jeg lige så godt købe et brugt Polar med alt

Polar kommer i år med en ny sender til puls-urene. En sender der kan holde
til vaskemaskinen, hvor man kun tager den midterste del af.... Dvs. de
følere der måler pulsen, sidder på selve det bånd der går rundt om brystet,
og altså kan tåle vask. Desuden er den nye sender meget blødere end den
"gamle", som er meget stiv i "føle- og sende-delen". På den nye er det kun
det midterste (senderen) der er lavet at plastic, resten er stof, også den
del følerne sidder i.

Så hvis du alligevel skal købe en ny sender, synes jeg du skal vente til den
nye kommer.....

Jacob
"Vær ikke bange for modstand - Husk det er i modvind og ikke medvind en
drage stiger"

Fra : Henrik Jensen

Dato : 26-03-03 15:48

"Jacob Blirup Larsen" <jacobblirup@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det midterste (senderen) der er lavet at plastic, resten er stof, også den

Skal man så bruge skyllemiddel for at undgå statisk interferens som er et
problem idag?

HB

Fra : Jacob Blirup Larsen

Dato : 26-03-03 18:47

> Skal man så bruge skyllemiddel for at undgå statisk interferens som er et
> problem idag?

Det ved jeg faktisk ikke... Jeg så den bare nede på Sportex, og fik lige en
hurtig præsentation af den... Desværre....

Fra : Jimmy

Dato : 26-03-03 19:15

"Jacob Blirup Larsen" <jacobblirup@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Polar kommer i år med en ny sender til puls-urene. En sender der kan holde
> til vaskemaskinen, hvor man kun tager den midterste del af....

1 - Kan man få den allerede nu?
2 - Og hvad er prisen?
3 - Virker den til S710?

Tak for svaret.

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Blirup Larsen

Dato : 26-03-03 22:20

> 1 - Kan man få den allerede nu?
> 2 - Og hvad er prisen?
> 3 - Virker den til S710?

Jeg tror ikke den kan fåes endnu; den er ikke på Polars hjemmeside (
www.polar-danmark.dk ) endnu og da den først var med på messen i februar,
går der nok lige en måned eller to før den er i butikkerne.

Med hensyn til pris, jeg tror den bliver lidt dyrere end den gamle, men det
er ikke meget, og jeg er næsten sikker på, at den kan fåes til alle Polars
ure.

Jeg har kontaktet Polar via mail, så jeg kan give et lidt mere præcist svar,
og regner med at få et snarligt svar fra dem, så skal jeg nok lige skrive
igen.

Fra : Jacob Blirup Larsen

Dato : 27-03-03 14:02

> Jeg har kontaktet Polar via mail, så jeg kan give et lidt mere præcist
svar,
> og regner med at få et snarligt svar fra dem, så skal jeg nok lige skrive
> igen.

Så har jeg fået svar fra Polar... Den nye sender bliver desværre først
tilgængelig i løssalg i august.

Vejl. pris bliver 399.-