Kryptering
Fra : Henrik

Dato : 25-03-03 10:56

Er der nogen der kender et godt script til kryptering af formdata? Jeg ved
godt at det ikke er 100% sikkert, men det er udelukkende for at
brugernavn/password ikke bliver sendt i klartekst.

/Henrik

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-03-03 13:55

"Henrik" <sorry@no.email> writes:

> Er der nogen der kender et godt script til kryptering af formdata? Jeg ved
> godt at det ikke er 100% sikkert, men det er udelukkende for at
> brugernavn/password ikke bliver sendt i klartekst.

Jeg kender ikke lige et script, men ...

Prøv først at se om du ikke kan få lov til at bruge SSL, altså en
krypteret forbindelse til serveren. Det er meget nemmere for dig, og
derfor mindre sandsynligt at du laver en fejl. Inden for kryptering
er det en meget god ting at genbruge kode man stoler på.

Er det virkelig umuligt for dig at bruge SSL, og er kryptering så
vigtigt, så skal du have fat i en public-key-kryptering. Med en
traditionel symmetrisk kryptering (hvor man bruger samme nøgle i begge
ender), der vil krypteringsnøglen blive nødt til at følge med side, og
så kan enhver få fat i den, og krypteringen gør ingen forskel. Med en
public-key- kryptering vil kun den offentlige nøgle følge med siden,
og serveren (eller hvem der nu skal afkode formdataene) vil opbevare
den private nøgle.

Hvorfor er det vigtigt at kryptere formdataene?
/L

Fra : Henrik

Dato : 26-03-03 09:56

> Prøv først at se om du ikke kan få lov til at bruge SSL, altså en
> krypteret forbindelse til serveren. Det er meget nemmere for dig, og
> derfor mindre sandsynligt at du laver en fejl.

Jamen det er ikke umuligt for mig at bruge SSL. Jeg spurgte i et andet forum
for et stykke tid siden hvordan man implementerer SSL - dog uden at få svar.
Hvis du kan fortælle mig det ville jeg blive en lykkelig mand

/Henrik

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-03-03 10:20

Henrik wrote:

> Jamen det er ikke umuligt for mig at bruge SSL. Jeg spurgte i et andet forum
> for et stykke tid siden hvordan man implementerer SSL - dog uden at få svar.
> Hvis du kan fortælle mig det ville jeg blive en lykkelig mand

Du behøver ikke selv implementere det. Du skal bare finde et webhotel,
der har det.

Fra : Henrik

Dato : 26-03-03 11:05

> Du behøver ikke selv implementere det. Du skal bare finde et webhotel,
> der har det.

Jeg behøver nok selv at implementere det, da det er på "min egen" server

/Henrik

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-03-03 14:05

Henrik wrote:

> Jeg behøver nok selv at implementere det, da det er på "min egen" server

Nu siger du jo ikke, hvilken server det er, men hvis du bruger Apache:

http://www.modssl.org/

Generelt skal du nok i gang med at læse. Meget.

Fra : Henrik

Dato : 26-03-03 14:17

> Nu siger du jo ikke, hvilken server det er, men hvis du bruger Apache:
>
> http://www.modssl.org/

Det er en IIS 5 - undskyld jeg ikke fik nævnt det...

/Henrik

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-03-03 15:44

Henrik wrote:

> Det er en IIS 5

Så er det bare at gå i gang med at læse manualen :)