Mulvarpe
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-03 19:47

Hej,

Jeg har fået fornøjelsen af mulvarpe i min have.

Hvordan får jeg dem ud af min have?

Fra : Pernille

Dato : 24-03-03 20:10

Hej Michael.

Jeg har ikke selv personligt prøvet det men det er efter sigende effektivt
men måske knap så lækkert.
Tag 1 hvid sild i lage og put ned i hullet og hæld derefter lidt lage oveni.
Det skulle få den til at finde andre steder at grave.

Held og lykke med det.

Mvh
Pernille

Fra : Lars Svane

Dato : 24-03-03 21:22

Jeg stopper altid hullerne fulde af hundehår fra mine hunde. Der er
masser at tage af og mulvarpene forsvinder omgående.

Så det kræver bare at have en langhåret hund

Mvh
Lars Svane

Fra : Henriette Jensen

Dato : 27-03-03 12:02

Jeg har hørt at hvidløg er godt.
Hilsen Henriette

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-03-03 12:51

Henriette Jensen wrote:

> Jeg har hørt at hvidløg er godt.

Det er det osse, med frisk smør, persille og snegle i ovnen :)

Men det skulle da lige passe at muldvarpe ikke kan li' lugten.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Your system which soared/so freely on gliding wings/now hangs frozen and blue

Haiku by Alan Tuplin

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-03-03 14:37

Henriette Jensen wrote:
> Jeg har hørt at hvidløg er godt.

....virker desværre ikke (altid)...
Hans

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-03-03 13:09

> Hvordan får jeg dem ud af min have?

Der fåes batteridrevene stave til at putte ned i jorden. De udsender
lyde på frekvenser omkring 4-500hz og skulle kunne holde en villahave
fri ....

Nogen der har erfaringer med det.

/A

Fra : [8585] Steen Anderse~

Dato : 28-03-03 00:38

In article <b5upk6$kae$1@sunsite.dk>, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> says...

> Der fåes batteridrevene stave til at putte ned i jorden. De udsender
> lyde på frekvenser omkring 4-500hz og skulle kunne holde en villahave
> [...]
Det er delvist lykkedes mig at holde min have fri af muldvarpe ved at
grave tomme vinflasker 3/4 ned i jorden rundt langs hækken. Når det
blæser fløjter de med en lav frekvens som muldvarpe ikke bryder sig om.
Når jeg skriver delvis, er det fordi jeg ikke så et eneste muldvarpeskud
hele sidste sommer. Først i november, da vi fik en del regn blev de
tvunget væk fra kærene - som jeg har en smuk udsigt over - fordi deres
gange blev oversvømmet. I min have var der åbenbart tørt nok til at
overvintre, for i løbet af 14 dage havde jeg ca 50 skud.

Mvh Steen