proaccess router setup
Fra : Cyanide

Dato : 20-03-01 08:10

HEj
Jeg har fået åbnet min speedstream router det er jo nice nok MEN!
naar jeg giver kommandoen
#system addserver 192.168.1.6 tcp 27000 27100
#system addserver 192.168.1.6 udp 27000 27100
#save
#reboot

saa skulle det være muligt at lave en counterstrike server på denne IP på
port 27000 til 27100

mit problem er at folk ikke kan joine min server , de kan ej hellere se den.
det virker som om jeg er lokal only ...
HVORDAN! kan jeg gøre saa min ydre IP ved at den skal lade folk komme ind
????
f.eks kan jeg heller ikke lave en ftp server ... her siger TDC at man skal
lave denne på 1.4
men saa kan man ikke gå på nettet fra sin maskine.
her kan man dog sætte en extra ip i sin regedit DB men dette gider jeg ikke
...alle mine maskiner skal kune kører ftp server og hvad jeg beder den om.

Håber der er en person der kan svare mig på disse spørgsmål

mange tak!

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 20-03-01 09:26

>..alle mine maskiner skal kune kører ftp server og hvad jeg beder den om.

Du kan kun køre ftp server på en maskine ad gangen, hvis den skal bruge
standard ftp porte.
Hvis man skal køre den samme service dvs. bruge samme port til
indadgående trafik på flere maskiner, så skal der flere offentlige
IP-adresser til.

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
Hurtig email til SMS: tlfnr@sms.jth.net
jth.net: Godkendt DNS server til .dk og internationale domæner

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-03-01 16:56

"Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> skrev i en meddelelse

> Du kan kun køre ftp server på en maskine ad gangen
[snap]

Jeg tror nu, det er restriktionerne han vil af med, således at han selv kan
bestemme, hvilken IP hans ftp-server skal have.

Jeg kender ikke til TDC produkter, da jeg bor i et område, hvor WOL udbyder
ADSL
Men der må da være nogen andre, der kan hjælpe...

Mvh
Tonni Aagesen
--
For mail remove SPAM_ME_NOT
www.spyfluen.dk

Fra : BFC Trekanten

Dato : 23-03-01 14:22

> [...]
> naar jeg giver kommandoen
> #system addserver 192.168.1.6 tcp 27000 27100
> #system addserver 192.168.1.6 udp 27000 27100

Det kunne jo være:
Har du prøvet at taste dine kommandoer ind i routeren uden # tegnet forest ?
# betyder så vidt jeg ved en kommentar der ikke bliver udført.
Brug "system list" kommandoen til at se hvilke porte du har åbnet

Torben