Problemer med NS4
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-03-03 10:44

Jeg har et problem med visningen af en side i Netscape 4. Siden
viser 8 forskellige emner, med billeder placeret skiftevis til
venstre og højre. Der er kun ét problem i forhold til NS4 - det er
at den første overskrift ("Instruktøren") bliver skjult bag det
første billede. De efterfølgende afsnit (formateret fuldstændig
ens) har ikke dette problem.

Har I nogen ideer til hvad der er galt - eller bare ideer til en
løsning?

Siden kan ses her: <http://damu.dk/ungopera/ws/workshop.aspx>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 24-03-03 11:12

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>at den første overskrift ("Instruktøren") bliver skjult bag det
>første billede. De efterfølgende afsnit (formateret fuldstændig

Det plejer jo at være NS4, der er galt

>- eller bare ideer til en
>løsning?

Hvsi du indsætter en

<hr class="skiller" />

FØR afsnittet med Instruktøren, så opstår problemet tilsyneladende
ikke. Så det kan måske give dig et hint om en løsningsmulighed.

(Burde du ikke - emnet taget i betragtning - udvikle siden, så den ser
perfekt ud i Opera?

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-03-03 11:26

Jens Tønnesen skrev:

> Det plejer jo at være NS4, der er galt

Jo - det er rigtig nok, men jeg vil gerne være venlig.

> Hvsi du indsætter en
>
> <hr class="skiller" />
>
> FØR afsnittet med Instruktøren, så opstår problemet
> tilsyneladende ikke.

Jeg vil bare helst ikke have en hr der.

> (Burde du ikke - emnet taget i betragtning - udvikle siden, så
> den ser perfekt ud i Opera?

Jo bestemt. Er der noget galt med Operas visning? (der mangler
måske en smule margen om billederne i Opera 6, men det forstyrrer
ikke voldsomt).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 24-03-03 12:35

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>Jeg vil bare helst ikke have en hr der.

Det er jeg klar over, men det kunne måkse give dig et hint om en
løsningsmulighed. F.eks. kunne du jo lave en 'usynlig' <hr> eller en
meget lille én af slagsen.

>Jo bestemt. Er der noget galt med Operas visning?

Næ, det var bare en mislykket vits...

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-03-03 13:01

Jens Tønnesen skrev:

> Det er jeg klar over, men det kunne måkse give dig et hint om
> en løsningsmulighed. F.eks. kunne du jo lave en 'usynlig' <hr>

Det blev så løsningen (indtil videre i hvert fald):

<hr class="skiller" style="visibility: hidden;" />

NS4 forstår åbenbart heller ikke visibility-parameteren, men en
ekstra streg er bedre end et skjult ord. Resten af mine
testbrowsere viser siden fint.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-03 14:32

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>NS4 forstår åbenbart heller ikke visibility-parameteren, men en
>ekstra streg er bedre end et skjult ord. Resten af mine
>testbrowsere viser siden fint.

Den vil vist gerne have, at der bruges hide (og show).

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-03-03 14:39

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Den vil vist gerne have, at der bruges hide (og show).

Hvordan?

style="visibility: hide;" ?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-03 17:21

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>style="visibility: hide;" ?

Jeg har ikke prøvet det efter, kun set i scripts, der tjekker for
documents.layer (som kun Netscape 4 forstår) bruger hide/show til
henholdsvis at skjule/vise et lag).

Jeg bruger selv nedenstående på en side og der virker det det med
hide/show.

script type="text/javascript">
show = 0
function vis(i){
if (show>0) gem(show)
show = i
if (document.layers)
document.layers["image"+i].visibility='show';
else if (document.all)
document.all["image"+i].style.visibility='visible';
else if (document.getElementById)
document.getElementById("image"+i).style.visibility='visible';
}
function gem(i){
if (document.layers)
document.layers["image"+i].visibility='hide';
else if (document.all)
document.all["image"+i].style.visibility='hidden';
else if (document.getElementById)
document.getElementById("image"+i).style.visibility='hidden';
}
</script>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-03-03 18:02

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Jeg har ikke prøvet det efter, kun set i scripts

Scripts og css er to helt forskellige ting.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-03 18:18

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> skrev :

>Scripts og css er to helt forskellige ting.

Ikke når scriptet skriver css ud.