Sort tush på mursten
Fra : HHIST

Dato : 23-03-03 07:14

Hej NG
Man skal være glad når ens børn viser sig at være kreative, men at starte
som graffiti maler når man er 2 år er nok lidt tidligt. Resultatet er at vi
har sort tush på vore røde mursten.
Er der nogen som ved hvordan det kan tages af ?.
Jeg har ikke prøvet endnu da jeg nødigt vil gøre det værre.
Så jeg venter lige og ser om ikke der skulle komme nogle gode råd herfra.
På forhond tak.
FC

Fra : Zoëga

Dato : 23-03-03 08:00

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har ikke prøvet endnu da jeg nødigt vil gøre det værre.
> Så jeg venter lige og ser om ikke der skulle komme nogle gode råd herfra.

Find en rød farve murstenene der ligner og mal det over.

mvh

Søren

Fra : Zoëga

Dato : 23-03-03 08:23

"Zoëga" <szoega@mail.dk> wrote in message

> Find en rød farve murstenene der ligner og mal det over.

Sorry Der skulle have stået:Find en rød farve der ligner murstenene og
mal det over.
Kan ikke huske hvordan man sletter ( OE ).

mvh

Søren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-03-03 10:09

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> writes:

> [...]
> har sort tush på vore røde mursten.
> Er der nogen som ved hvordan det kan tages af ?.

Umiddelbart ville jeg prøve at slibe det af, men jeg ved ikke hvor
langt sådan noget trænger ind. Jeg har ikke prøvet det selv, men jeg
tror nok jeg ville prøve lige så forsigtigt med noget sandpapir.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 23-03-03 10:49

skift stenene

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-03-03 12:49

On Sun, 23 Mar 2003 07:14:19 +0100, "HHIST"
> [...]

>Jeg har ikke prøvet endnu da jeg nødigt vil gøre det værre.
>Så jeg venter lige og ser om ikke der skulle komme nogle gode råd herfra.

Så vidt jeg ved kan mange former for tusch opløses med sprit.
(Og hvis alternativet alligevel er at skifte stenen, så kan du jo lige
så godt prøve.)

Det kommer også an på hvilken slags tusch det er - er det en almindelig
børne-tusch, så er den sikkert på vandbasis.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 23-03-03 15:05

Prøv at slipe med en stump mursten med samme farve, det har jeg set murer
bruger til at fjerne pletter med
Gunnar

Fra : John Vedsegaard

Dato : 25-03-03 18:39

> [...]
> Jeg har ikke prøvet endnu da jeg nødigt vil gøre det værre.
> Så jeg venter lige og ser om ikke der skulle komme nogle gode råd herfra.

Heldigvis er tush ikke særligt lysægte, så det forsvinder nok af sig selv i
løbet af nogle måneder.

John