Cleopatras Nål
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-03-03 00:29

Kræver den nogen særlig jord eller behandling? Jeg har lige sat en orange
til spiring. Er der noget om at den ikke bliver så høj som den hvide?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marlene

Dato : 26-03-03 20:36

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e7ba060$0$24699$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Kræver den nogen særlig jord eller behandling? Jeg har lige sat en orange
> til spiring. Er der noget om at den ikke bliver så høj som den hvide?
> [...]

Når dine planter er blevet store nok til at plante ud, vil de gerne have
lidt sand i bundet af hullet - dvs. jorden skal være godt drænet.
"Edderkop-rødderne" skal ligge ca. 5 cm. under jordoverfladen. Skal
vinterdækkes. Jo, de orange og gule bliver ikke lige så høje som den hvide
(E. robustus).

Mvh. Marlene.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-03-03 22:49

Marlene <tunne@heaven.dk> skrev > Når dine planter er blevet store nok til
at plante ud, vil de gerne have
> lidt sand i bundet af hullet - dvs. jorden skal være godt drænet.
>cut>
> Mvh. Marlene.

Helt fint, så putter jeg lidt muldjord i bunden af hullet i sandet....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marlene

Dato : 29-03-03 08:16

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e837211$0$42549$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> at plante ud, vil de gerne have
> >

> Helt fint, så putter jeg lidt muldjord i bunden af hullet i sandet....

Ha, ha, ja, sådan kan det naturligvis også være..... (Jeg har selv
lerjord!).

Held og lykke med planterne

Mvh. Marlene.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-03-03 09:22

Marlene <tunne@heaven.dk> > > Helt fint, så putter jeg lidt muldjord i
bunden af hullet i sandet....

> Ha, ha, ja, sådan kan det naturligvis også være..... (Jeg har selv
> lerjord!).
>
> Held og lykke med planterne
>
> Mvh. Marlene.

Tak, men det er pt. kun en. Har du både den hvide og den orange? Jeg vil
gerne høre hvad du synes bedst om, hvis du altså har/har haft begge? Idet
jeg godt ved at der er problemer med at vurdere om Rundetårn er højere end
et tordenskrald. Men det kunne jo være at den ene var nemmere at dyrke end
den anden?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marlene

Dato : 31-03-03 08:50

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e8557bf$0$24656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> et tordenskrald. Men det kunne jo være at den ene var nemmere at dyrke end

Jeg har den hvide og de gule (ikke orange). De gule er noget nemmere at
dyrke end den hvide, men jeg foretrækker helt klart den hvide (svagt rosa),
da farven tiltaler mig, og den er mere elegant i det - selvom den er højere
og mere kraftig i det. Men når du har sandjord, så skulle det ikke være
noget problem at dyrke den.

Mvh. Marlene.