Skærme
Fijala 3554
Skærm til min lille bror, amagewuest?
Fra : MaRk

Dato : 21-03-03 15:54

Hej

Min lille bror vil til sin konfirmation gerne have denne skærm, mest pga
design/pris.

Link: http://monitor.hei.co.kr/

Tørre fakta:
17-Inch (15.7 inch viewable)
Anti-Glare/Anti-Static/Anti-Reflection
0.27 mm Dot Pitch
0.236 mm Horizontal Pitch
Dynamic Focus
Full 30 to70kHz Horizontal Scan
1280 x 1024 @ 60 Hz Max. Resolution
1024 x 768@ 85 Hz Recommended for use
Advanced Digital On-Screen Controrols
IBM and Mac. Compatible
Power Management
Plug-and-Play
TCO 99 Certified
Image Color Matching Profile

Er dette en ok skærm?
Den skal køre på noget P4 2,4ghz, 512ddr, geforce 4 ti 4200.

Den koster 1299,- (hvilket man kan få en 19" til i aldi, men det er designet
han også gerne vil have iorden)

Håber nogen har nogle gode råd?

Mvh
Mark

--
Køb din nye pc på www.mgrj.1go.dk

Fra : JRS

Dato : 21-03-03 23:00

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
> design/pris.
> Er dette en ok skærm?
> Den skal køre på noget P4 2,4ghz, 512ddr, geforce 4 ti 4200.

Designet er fint ja, men en max opløsning på 1280x1024 @ 60hz er ikke
ligefrem noget at råbe hurra for .. Min gamle monitor kørte med 1280x1024
hvilket jeg vil sige stadig er for lidt .. Ville meget gerne ha haft den op
i nogle flere hz ..
En recommended resolution på 1024x768 @ 75hz er virkeligt ringe for en 17"
... Havde det været en 15" havde det været fint ..
Så man får vist hvad man betaler for..

MVH
JRS

Fra : JRS

Dato : 22-03-03 11:32

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> "MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> Designet er fint ja, men en max opløsning på 1280x1024 @ 60hz er ikke
> ligefrem noget at råbe hurra for .. Min gamle monitor kørte med 1280x1024

@ 75 hz even ..

MVH
JRS

Fra : Erik W.

Dato : 23-03-03 10:28

"JRS" skrev ...
1280x1024

Jeg er enig. 1280*1024@75mhz må være et minimum krav nu om dage. Der er
intet mere trættende end en skærm som står og flimrer. Der er masser at
vælge imellem på www.edbpriser.dk i den prisklasse.

Jeg faldt umiddelbart over denne HP monitor http://shorterlink.com/?PQKIM9
den ville jeg gå efter hvis jeg skulle have 17" skærm til under 1500 kr.
Men jeg er helt klar over at især med skærme, er der i høj grad tale om smag
og behag.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 23-03-03 11:17

"JRS" skrev ...
1280x1024

Principelt er jeg enig. 1280*1024 @ 75hz må være et minimum krav nu om dage.
Der er intet mere trættende end en skærm som står og flimrer.
På den anden side er det svært at finde en monitor som kan klare mere end
60-65 hz ved 1280*1024 i den prisklasse - medmindre man vil købe brugt.
Jeg faldt umiddelbart over denne Viewsonic http://shorterlink.com/?ALN7I5
den ville jeg gå efter, hvis jeg skulle have 17" skærm til under 1500 kr.
Jeg
ved ikke hvor hurtig den er ved 1280*1024, men den viser 1024x768 @ 90hz
og jeg vil godt vædde en gammelost på, at den er en meget bedre skærm end
Hyunday ImageQuest'en.

Fra : JRS

Dato : 23-03-03 17:18

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hyunday ImageQuest'en.
> Men jeg er helt klar over, at især med skærme er der i høj grad tale om

Hvis vi ser bort fra designet (og man kan ikke regne med at få begge dele i
denne prisklasse) og i stedet kigger på specs, ville jeg helt sikkert kigge
på denne skærm fra AOC
http://shorterlink.com/?6UZMYZ

AOC har altid været kendt for at lave billige skærme i en rimelig kvalitet..
Og denne har da også virkeligt flotte specs og får gode anmeldelser .. Om
den så holder 3 eller 5 år er svært at sige..

MVH
JRS

Fra : Erik W.

Dato : 24-03-03 00:07

"JRS" skrev ...
> Hvis vi ser bort fra designet (og man kan ikke regne med at få begge dele
> denne prisklasse) og i stedet kigger på specs, ville jeg helt sikkert
> [...]

Du har helt ret - det er nogle fede specs til prisen... Jeg havde dog fået
opfattelsen af at det var det der sølv/sorte look som havde førsteprioritet
til komfirmationsknægten
Nu ser det imidlertid ud til, at det er ligemeget hvad vi mener for den kære
MaRK ser ud af at have travlt med at komme i Aldi

Mvh Erik

Fra : MaRk

Dato : 24-03-03 13:30

> Du har helt ret - det er nogle fede specs til prisen... Jeg havde dog fået
> opfattelsen af at det var det der sølv/sorte look som havde
førsteprioritet
> til komfirmationsknægten

Jeg vil prøve at snakke med ham om hvilken skærm han helst vil have... Men
det lader da til at det skal være noget sølv/sort noget...

Men takker for jeres input

> Nu ser det imidlertid ud til, at det er ligemeget hvad vi mener for den
kære
> MaRK ser ud af at have travlt med at komme i Aldi

Ja ja, men det vil min lille bror ikke, den er jo bare "hvid"

Har i noget at sige om aldi skærmen?
Er det noget af det værste lort jeg skal gå en lang bue uden om eller er det
et godt køb?
Hvor langt skal man side fra sådan en?

Mvh
Mark

Fra : JRS

Dato : 24-03-03 17:53

> Har i noget at sige om aldi skærmen?
> Er det noget af det værste lort jeg skal gå en lang bue uden om eller er
det
> et godt køb?

Sikkert ok kvalitet, hvis man tænker på holbarhed osv .. Men det er helt
sikkert at den ikke kører i nogen særlig god opløsning .. De skriver at den
har opløsning op til 1600x1200 hvilket sikkert vil sige den kører 75hz ved
1280x1024 hvilket vil være det rimeligt normale at køre på en 19" .. altså
ikke noget at råbe hurra for..
> Hvor langt skal man side fra sådan en?

Jeg ville vælge de 2km jeg har ned til nærmeste Aldi
MVH
JRS