Ingen kendskab til koder.
Fra : Helle

Dato : 19-03-01 22:15

Jeg har et par spørgsmål.
Jeg vil gerne lave en hjemmeside.
Jeg har programmerne " Front page expres" og Microsoft front page.
Jeg er gået i gang med at prøve programmerne, da jeg ikke har haft kendskab
til hjemmesider før.

Det går faktisk fint, har sat baggrunde, musik, billeder m.m. ind.

Men nu kommer spørgsmålet :
Jeg har ikke forstand på koder, skal man have det, eller kan jeg overføre
det alligevel, som jeg har lavet det.
Og ellers er der noget jeg skal være opmærksom på.
Og hvilke af de 2 programmer er bedst, for i det ene kan jeg jo se hvordan
siden er bagefter, og det synes jeg er rart.

Håber at rigtig mange vil svare, så jeg kan komme videre.

Hilsen Helle.

Fra : Lotte-m

Dato : 19-03-01 23:16

"Helle" <Helles@privat.dk> skrev:

> [...]
> Jeg har programmerne " Front page expres" og Microsoft front page.
> Jeg er gået i gang med at prøve programmerne, da jeg ikke har haft kendskab

Jeg vil anbefale dig at kigge på http://www.html.dk/tutorials/html/
og hente programmet Stones webwriter på http://www.webwriter.dk .
Afsæt et par aftener til at lære det mest grundlæggende og
sæt dit ambitionsniveau på "noget der fungerer", frem for
"smart". Det er /ikke/ svært at lære html - faktisk er det kun få
koder du skal lære.

> Jeg har ikke forstand på koder, skal man have det, eller kan jeg overføre
> det alligevel, som jeg har lavet det.

Hvis du gerne vil have andre skal kunne se din side, kommer du
ikke ret langt, uden at lære lidt html.

> Og ellers er der noget jeg skal være opmærksom på.

Er dine billeder optimeret så det ikke tager en halv eftermiddag at
hente dem? Ved du at mange surfere ikke er glade for musik mv på
hjemmesider? Har du tjekket om din(e) side(r) kan ses med forskellige
browsere?

> Og hvilke af de 2 programmer er bedst, for i det ene kan jeg jo se
> hvordan siden er bagefter, og det synes jeg er rart.

Jeg vil ikke anbefale nogen af programmerne, for med stor
sandsynlighed har du lavet noget, der er /alt/ for langsom at hente
og som ikke virker for en lang række brugere.

Giv html en chance - det /er/ ikke ret svært og så er det sjovt!

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Paladin

Dato : 27-03-01 20:42

In article <995sg8$9q3$1@sunsite.dk>, Helles@privat.dk says...

Jeg vil faktisk bare sige at jeg er enig med lotte-m, men for nemmere at
forstå hvordan man kan lave frames og hvordan man bruger tabeller, er det
nemt at lave dem i f.eks et af front page programmerne, og så bag efter
se på koden.

Det hjalp mig. Paladin

--
Åhh hvor har jeg det GODT