Re: Bog om/med alverdens fisk
Fra : woody

Dato : 20-03-03 22:46

On Fri, 14 Mar 2003 19:56:13 +0100, "JE" <janelne@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg søger efter en bog, opslagsværk, leksikon eller lignende - over
>alverdens fisk, primært havfisk. Både Forlaget Politiken og Forlaget Gad har
>udgivet en bog med ferskvands- og havfisk, men de omfatter primært fisk som
>findes i danske vande.
>
>Kender du til en bog som opfylder mit ønske ?

Ligefrem "Alverdens Fisk" er måske så meget sagt, men i en stor bog,
ca 30x30x5 cm med titlen:
Sportsfiskeriets Verden, udgivet af Lademand 1979, er der 100 sider
med 600 billeder af sportsfisk fra hele verden. Der er ca 400 sider i
bogen som oprindeligt er en amerikansk bog,

Fishing - The Complete Book.

Bogen dækker alle aspekter af sporten, helt ned til udstopning og
afstøbning. der er afsnit af min guru, Preben Torp Jakobsen om
fluebinding, og en masse om fiskemetoder, både elktrisk udstyr,
redskaber, miljø og planter.

Du må kunne finde den antikvarisk eller på biblioteket, eller prøv i
"marked,lystfiskeri"

Mvh Sailorman