CPU utilization statistik...
Fra : Esben Laursen

Dato : 19-03-03 22:42

Jeg vil gerne have lidt overblik over mine servers CPU utilization, det
skulle jo gerne være muligt at lave med noget SNMP & MRTG, jeg har allerede
MRTG kørende til min Cisco router og min qmail ting. =)

Jeg har været ved at kikke lidt på NET-SNMP, men nå jeg kører MRTG scriptet
sker der intet, jeg ved ikke helt hva der er galt, men måske er der nogen
der har en ide? Jeg vedhæfter lige conf filen =)

Måske er der slet ikke net-snmp jeg skal bruge, men jeg kunne se den også
kunne lave statistik over brugere og harddiske mm. Så jeg tænkte det var
lykken....

Hilsen

Esben

---------- SCRIPT HER =) --------------

WorkDir: /var/domains/tingest.dk/html/mrtg-test
WriteExpires: Yes

LoadMIBs: /usr/local/share/snmp/mibs/UCD-SNMP-MIB.txt

Target[kontor.cpu]:ssCpuRawUser.0&ssCpuRawIdle.0:public@80.62.110.110
RouterUptime[kontor.cpu]: public@80.62.110.110
MaxBytes[kontor.cpu]: 100
Title[kontor.cpu]: CPU LOAD
PageTop[kontor.cpu]: <H1>User CPU Load %</H1>
Unscaled[kontor.cpu]: ymwd
ShortLegend[kontor.cpu]: %
YLegend[kontor.cpu]: CPU Utilization
Legend1[kontor.cpu]: User CPU in % (Load)
Legend2[kontor.cpu]: Idle CPU in % (Load)
Legend3[kontor.cpu]:
Legend4[kontor.cpu]:
LegendI[kontor.cpu]: User
LegendO[kontor.cpu]: Idle
Options[kontor.cpu]: growright,nopercent

Fra : Søren Reinke

Dato : 20-03-03 06:55

Tag en kigger på RRDTOOL, den kan netop bruges til sådanne noget og alle de
andre ting du måtte havde lyst til at måle.

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks hyggeligste Pinse Træf 6-9 Juni

Fra : Esben Laursen

Dato : 20-03-03 21:58

> Tag en kigger på RRDTOOL, den kan netop bruges til sådanne noget og alle
de
> andre ting du måtte havde lyst til at måle.

lækkert det vil jeg kikke lidt på..

Esben