Mplayer og wine
Fra : Ranger

Dato : 19-03-03 19:11

Er der nogen der kan fortælle mig hvor apt-get fjerner mplayer når jeg
vil have xine og viseversa.

Jeg vil jo godt have begge samtidig.
Her er hvad apt-get siger:

nightengale:/home/ranger# apt-get install xine-ui
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following extra packages will be installed:
libdirectfb-0.9-15
The following packages will be REMOVED:
libdirectfb8 mplayer-686
The following NEW packages will be installed:
libdirectfb-0.9-15 xine-ui
0 packages upgraded, 2 newly installed, 2 to remove and 1 not upgraded.
Need to get 0B/1425kB of archives. After unpacking 1951kB will be freed.
Do you want to continue? [Y/n]
(Reading database ... 72711 files and directories currently installed.)
Removing mplayer-686 ...
Removing libdirectfb8 ...
Selecting previously deselected package libdirectfb-0.9-15.
(Reading database ... 72596 files and directories currently installed.)
Unpacking libdirectfb-0.9-15 (from
..../libdirectfb-0.9-15_0.9.15-0woody1_i386.de
b) ...
Selecting previously deselected package xine-ui.
Unpacking xine-ui (from .../xine-ui_0.9.13-1woody2_i386.deb) ...
Setting up libdirectfb-0.9-15 (0.9.15-0woody1) ...

Setting up xine-ui (0.9.13-1woody2) ...

nightengale:/home/ranger#

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-03-03 19:32

On Wed, 19 Mar 2003 19:10:54 +0100, ranger wrote:

> [...]

> packages will be REMOVED: libdirectfb8 mplayer-686 The following NEW
> packages will be installed: libdirectfb-0.9-15

Måske bruger mplayer libdirectfb8 og xine bruger libdirectfb-0.9 og de
to biblioteker udelukker hinanden?

(Rent gæt).

Mvh.

--
"I don't know whether your grasp om theology or Adam Sjøgren
meteorology is the more appalling." asjo@koldfront.dk

Fra : Ranger

Dato : 19-03-03 19:50

> Måske bruger mplayer libdirectfb8 og xine bruger libdirectfb-0.9 og de
> to biblioteker udelukker hinanden?

Det er jo fuldstændigt nederen. Apt-get sucks.

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-03-03 20:08

Ranger <ranger@mailme.dk> writes:

> Det er jo fuldstændigt nederen. Apt-get sucks.

Det har absolut intet med apt-get at gøre. Det er libdirectfb-0.9-16
der erklære en konflikt med libdirectfb8. Uden at kende til pakkerne
undre dette mig en smule, men det er ikke noget som apt-get kan gøre
noget ved.

Du skal have fat i libdirectfb*-maintaineren.

(Hmmm, der er ikke noget overlap mellem filerne i de to pakker. Mon
upstream er et fjols til library-sonames, som laver rod i den?)

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-03-03 00:49

On Wed, 19 Mar 2003 19:50:00 +0100, ranger wrote:

> Det er jo fuldstændigt nederen. Apt-get sucks.

Det er muligt det er nederen, men det er nu ikke apt-get's skyld. Den
sørger bare for at du ikke kommer til at installerer to pakker, som
ikke fungerer sammen.

Mvh.

--
"A bunch of developers piled onto the problem, Adam Sjøgren
but the thread ended inconclusively." asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-03-03 01:03

> Det er jo fuldstændigt nederen. Apt-get sucks.

Det er muligt det er nederen, men det er nu ikke apt-get's skyld. Den
sørger bare for at du ikke kommer til at installerer to pakker, som
ikke fungerer sammen, ud fra de informationer folk der har lavet
pakkerne giver.

Mvh.

Fra : Brian Christensen

Dato : 20-03-03 17:22

On Thu, 20 Mar 2003 01:03:03 +0100, Adam Sjøgren wrote:

> [...]
> sørger bare for at du ikke kommer til at installerer to pakker, som ikke
> fungerer sammen, ud fra de informationer folk der har lavet pakkerne

Du bør også kompiler MPlayer selv. Det giver langt den bedste performance.
Så kan du også få den seneste udgave (0.90-RC5)

Brian