Fildeling mellem solaris og linux
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 19-03-03 19:12

Hej

På universitetet jeg går på, anvender vi solaris. I forbindelse med
gruppearbejde bruger vi disse solaris-servere, bl.a. med cvs. Vi skal i
forbindelse med studier anvende en c-motorola68000 cross compiler. Jeg har
kun denne i en linix version, hvorfor den ikke kan afvikles på solaris. Jeg
har imidlertid installeret denne compiler på en linux pc på samme netværk.
Spørgsmålet er nu:

Er det muligt at afvikle denne compiler liggende på linux-pc'en på filer
liggende i mit hjemmebibliotek i solaris. Altså ligesom når jeg f.eks.
skriver gcc, så køres denne et sted på serveren. Jeg skal altså kunne
skrive: myCompiler myfile (myCompiler ligger på linux, myfile på solaris)

Er dette muligt, og i så fald hvordan?

Lige en slutbemærkning: Jeg har ingen administrative rettigheder på solaris
og er root på linux.

På forhånd tak for hjælpen.
Jeppe

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-03-03 19:20

"Jeppe Vesterbæk" <mail@-----fjern-----jhv.dk> writes:

> [...]
> skriver gcc, så køres denne et sted på serveren. Jeg skal altså kunne
> skrive: myCompiler myfile (myCompiler ligger på linux, myfile på solaris)

Med et netværksfilsystem er det muligt, for eksempel NFS. Det kræver
dog support fra serveren hvilket netop er sat op så alle bare kan
NFS-mounte drev.

Det du derimod kan gøre er at have et CVS-repository på
solaris-maskinen og så lave et checkout til linux-maskinen og
oversætte der.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tannenbaum had convinced Linus that his

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 19-03-03 19:25

> Med et netværksfilsystem er det muligt, for eksempel NFS. Det kræver
> dog support fra serveren hvilket netop er sat op så alle bare kan
> NFS-mounte drev.

Nu er jeg ikke så meget inde i unix/linux ... men hvad jeg ved er, at jeg
ikke har adgang til mount på solaris-serveren.

> Det du derimod kan gøre er at have et CVS-repository på
> solaris-maskinen og så lave et checkout til linux-maskinen og
> oversætte der.

Ja, dette ved jeg godt. Problemet er, at ikke alle i gruppen har mulighed
for denne løsning (har ikke alle linux inde). Derfor ville det være super,
hvis det kunne køre via solaris-systemet som beskrevet.

/Jeppe

Fra : Alex Holst

Dato : 19-03-03 19:39

Jeppe Vesterbæk" <mail@-----fjern-----jhv.dk> wrote:

> Ja, dette ved jeg godt. Problemet er, at ikke alle i gruppen har mulighed
> for denne løsning (har ikke alle linux inde). Derfor ville det være super,
> hvis det kunne køre via solaris-systemet som beskrevet.

Du kan ikke blot give dem adgang til linux maskinen og lade den vaere
udviklingsplatformen? Det kan goeres helt smertefrit med CVS over SSH.

Fra : Anders Bystrup

Dato : 19-03-03 20:04

On Wed, 19 Mar 2003 18:38:38 +0000, Alex Holst wrote:

> Du kan ikke blot give dem adgang til linux maskinen og lade den vaere
> udviklingsplatformen? Det kan goeres helt smertefrit med CVS over SSH.

Du skulle vel aldrig være studerende på Aalborg uni?
Men hvad med AFS???
Jeg kører det på min linux maskine og det virker perfekt.
Se på www.openafs.org

Anders, 4 sem. Auc

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 19-03-03 21:36

> Du skulle vel aldrig være studerende på Aalborg uni?

Jow, det er lige det, jeg er :). 4. semester datateknik

> Men hvad med AFS???
> Jeg kører det på min linux maskine og det virker perfekt.
> Se på www.openafs.org

Ok, det lyder interessant. For nu ikke at skulle til at kigge hele den
side igennem (doven og træt idag), kan du så ikke give mig en hint i den
rigtige retning?

/Jeppe

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-03 21:33

Jeppe Vesterbæk wrote:

> [...]
>
> Er det muligt at afvikle denne compiler liggende på linux-pc'en på filer
> liggende i mit hjemmebibliotek i solaris.

Hvis Solaris-serveren kører samba, så var det måske en mulighed.
--
mvh Jes Vestervang
Debian Sarge