du
Fra : Thomas Arildsen

Dato : 19-03-03 18:23

Er det ikke muligt at få 'du' til at vise en oversigt over de
forskellige partitioner, man har mounted samt brugt og fri plads for
hver enkelt?
Jeg har prøvet med snart sagt alle tænkelige kombinationer a options til
kommandoen, men den bliver ved at give mig en alenlang liste over
underbiblioteker ned til (næsten) en milliard niveauer, så det er
umuligt at få overblik over. Jeg ville umiddelbart skyde på, at 'du -hc
/' kunne være fed - men nej...

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 19-03-03 18:15

Thomas Arildsen wrote:

> [...]
> underbiblioteker ned til (næsten) en milliard niveauer, så det er
> umuligt at få overblik over. Jeg ville umiddelbart skyde på, at 'du -hc

tænker du ikke på df kommandoen?

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 19-03-03 18:32

Mikkel F.S. Andersen wrote:

> tænker du ikke på df kommandoen?

Jo, det var lige det jeg gjorde. Tak for hjælpen, jeg havde set mig så
ond på du, at jeg slet ikke havde tænkt over, om det overhovedet var
den. Jeg synes godt nok det kan være svært at gætte sig frem til navnet
på den kommando, man skal bruge, hvis man ikke lige kan huske det.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 19-03-03 20:33

"Thomas Arildsen" <tari00@REMOVETHIS.kom.auc.dk> wrote in message

> Jo, det var lige det jeg gjorde. Tak for hjælpen, jeg havde set mig så
> ond på du, at jeg slet ikke havde tænkt over, om det overhovedet var

Thomas det hedder altså "jeg havde set mig så ond på dig" )

Jørn

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-03-03 18:22

Thomas Arildsen wrote in <b5a8pe$g1g$1@sunsite.dk>:
> Er det ikke muligt at få 'du' til at vise en oversigt over de
> forskellige partitioner, man har mounted samt brugt og fri plads for
> hver enkelt?

Hvad med 'df'?

--
Mvh.